La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1997-2000

1997
Viatja a Prato, Itàlia, on el Museo Pecci de Prato acull una exposició retrospectiva de la seva obra. Acudeix, així mateix, a la inauguració de la seva exposició individual a la Galleria Christian Stein de Milà. Rep la Medalla d’Or de la Universitat de Porto. La Kestner Gesellschaft de Hannover exposa una àmplia selecció de les seves obres realitzades entre 1981 i 1997, presentada per Carl Haenlein; la mostra viatja, posteriorment, a la ciutat austríaca de Krems. Altres exposicions individuals a Saragossa, Frankfurt, Porto i Zuric.

1998
La Fundació Antoni Tàpies acull l’exposició Tàpies. El tatuatge i el cos, àmplia mostra de la producció sobre paper i cartró de l’artista al llarg de més de cinquanta anys. Nova exposició retrospectiva a Locarno (Casa Rusca, Pinacoteca Comunale). És investit doctor honoris causa per l’Acadèmia de Belles Arts de Budapest. La seva obra Rinzen, presentada a la Biennal de Venècia del 1993 i guardonada amb el Lleó d’Or d’aquest certamen s’instal·la definitivament al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Col·labora amb Antonio Gamoneda en el llibre ¿Tú?, per al qual realitza set aiguaforts. Assisteix, a Madrid, a la inauguració de la seva exposició a la Galería Antonio Machón, on es mostren els trenta dibuixos de la sèrie Mira la mà. La Galeria Toni Tàpies, de Barcelona, mostra una selecció de la seva obra recent. Altres exposicions individuals a París, Sòria, Madrid, Miengo i Bilbao.

1999
L’exposició Tàpies. El tatuatge i el cos obté el premi Ciutat de Barcelona. Publica L’art i els seus llocs, que recull textos de l’artista i reproduccions d’obres d’art de tots els temps i cultures seleccionades pel mateix artista. Exposicions individuals a Nova York, Burgos, Logronyo, Palma de Mallorca i Sant Sebastià. Participa en l’exposició L’Art médecin (Musée Picasso, Antibes).

2000
Viatja a Madrid, on assisteix a la inauguració de la seva exposició retrospectiva al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, comissariada per Manuel J. Borja-Villel, que posteriorment s’exhibirà a la Haus der Kunst, de Munic. El Muzeum Narodowe, de Cracòvia, acull l’exposició Tàpies. Certeses sentides. La galeria Pace Wildenstein, de Nova York, i la Galerie Lelong, de París, exposen seleccions de la seva obra més recent. Participa en l’exposició Encounters. New Art from Old, a la National Gallery de Londres, al costat de Balthus, Louise Bourgeois, Richard Hamilton, Jasper Johns, Bill Viola i Jeff Wall, entre d’altres. Exposicions individuals a Barcelona, Lüdenshied, Laval, Arcueil, Màlaga i Silos.