La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Premi Internacional de Recerca

Antoni Tàpies. Cadira, 1991. Pintura sobre tèxtil sintètic. 148 × 207 cm. Col·lecció Fundació Antoni Tàpies. © Fundació Antoni Tàpies, Barcelona / VEGAP. De la fotografia: © FotoGasull, 2023.

El Premi Internacional de Recerca L’hermenèutica del gest: Tàpies i el present és un reconeixement que té la voluntat de qüestionar la genealogia tapiana i de reescriure el relat des d’una revisió crítica connectada amb el món actual, tot buscant l’equilibri entre el corpus teòric existent i el nou vocabulari contextual.

Així doncs, la missió del projecte d’investigació L’hermenèutica del gest: Tàpies i el present és la d’articular una nova línia editorial que permeti construir lectures fortes i contundents, des de l’hermenèutica tapiana, que lliguin amb la gramàtica contemporània.

D’aquesta manera, la Fundació Antoni Tàpies es proposa dur a terme una col·lecció d’entre quatre i cinc llibres entre el 2024 i el 2026 vinculada a aquest reconeixement i, per tant, que doni veu a nous paradigmes interpretatius més en consonància amb el temps actual. En aquest sentit, es considera fonamental buscar perfils que siguin capaços d’evitar la fragmentació de temes i que abordin eixos tapians que contribueixin a resoldre el problema de les categories. També es reivindiquen els perfils de candidats que puguin oferir lectures insòlites de Tàpies, com, per exemple, des dels nous feminismes.

Per tal de poder articular la iniciativa, la Fundació Antoni Tàpies ha creat un comitè assessor format per Manuel Borja-Villel, Pilar Cortada, Eva March (directora de la Càtedra Antoni Tàpies – UPF d’art i pensament contemporanis), Carmen Pardo, Imma Prieto (directora de la Fundació Antoni Tàpies), Josep Ramoneda, Alicia Rodés i Valentín Roma. Judith Barnés, cap de programes públics de la Fundació Antoni Tàpies, actuarà com a coordinadora.