La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1995-1996

1995
Viatja a Nova York, on s’inaugura, al Solomon R. Guggenheim Museum, una exposició retrospectiva de la seva obra. Simultàniament, la galeria Pace Wildenstein presenta una selecció de la seva producció més recent. El Musée d’art moderne de Céret exhibeix una selecció d’obres seves realitzades en els últims anys. La Generalitat de Catalunya li concedeix el Premi Nacional d’Arts Plàstiques. Viatja a París i assisteix a l’acte de donació a la UNESCO de l’obra Totes les coses (1994). Realitza el cartell Solidaritat amb Bòsnia com a contribució a les campanyes de solidaritat de Mestres per Bòsnia i de la Coordinadora de Comitès d’Ajuda Obrera a Bòsnia. Exposicions individuals a Barcelona, Londres, Ginebra, São Paulo, Berlín, Marburg, Zug, Madrid i Zuric.

1996
Una àmplia exposició retrospectiva de la seva obra itinera, durant tot l’any, per diversos museus japonesos (Marugame Genichiro Inokuma, Kagawa; Nigata City Art Museum, Nigata; Gunma Museum of Modern Art, Gunma; Kirin Art Space Harajuku, Tòquio). Viatja a Santiago de Compostel·la, on assisteix a la inauguració de la seva exposició antològica a l’Auditorio de Galicia; l’exposició viatjarà posteriorment a Lisboa (Centro Cultural de Belém), on Tàpies és condecorat pel president de la República portuguesa amb la Medalla i el collar de l’Orde de Santiago. Exposa les seves noves escultures de bronze a les Waddington Galleries de Londres. Edicions T Galeria d’Art, de Barcelona, exposa una mostra de la seva producció més recent. Prop de quaranta dibuixos, molts d‘ells inèdits, realitzats entre 1981 i 1994, s’exhibeixen a Ais de Provença (Galerie d’Art du Conseil Général des Bouches-du-Rhône). La Universitat Pompeu Fabra de Barcelona inaugura en un dels seus campus la “sala de reflexió” concebuda per l’artista, i realitzada en col·laboració amb els arquitectes Jordi Garcés i Enric Sòria. Participa en l’exposició col·lectiva Face à l’Histoire. L’Artiste moderne devant l’événement historique (Centre Georges Pompidou, París). Exposicions individuals a Copenhaguen, Lanzarote, París i Ais de Provença.