1991-1992

1991
Viatja a Praga, on assisteix a la inauguració de la seva exposició al pavelló Micovna, al Jardí Reial del castell d’aquesta ciutat. S’inaugura l’exposició Tàpies und die Bücher (Schirn Kunsthalle, Frankfurt). A Las Palmas de Gran Canaria (Centro Atlántico de Arte Moderno), inicia la seva itinerància Tàpies. Celebració de la mel, exposició produïda per la Fundació Antoni Tàpies. Realitza el cartell commemoratiu dels actes de celebració del quart centenari de la mort de Sant Joan de la Creu. Viatja a París, on la Galerie Lelong mostra un ampli conjunt de les seves obres en ceràmica realitzades entre 1981 i 1991. Es publica Matière du souffle, nou llibre de bibliòfil realitzat en col·laboració amb Jacques Dupin. La Fundación Cultural Casa de la Moneda de Madrid li concedeix el Premio Tomás Francisco Prieto. Exposicions individuals a Barcelona, Colònia, Zuric, Porto, Londres, Sant Sebastià, Burgos, Tòquio, Ciutat de Mèxic, Long Beach i Nova York.

1992
Es presenta, a la Fundació Antoni Tàpies, l’exposició Tàpies. Comunicació sobre el mur, que posteriorment viatjarà a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) i a la Serpentine Gallery (Londres). Viatja a Sevilla, on es presenta Tàpies. Celebració de la mel (Pabellón Mudéjar), que després s’exhibeix a St. Gallen (Kunstmuseum) i a Bilbao (Sala Rekalde). A Nova York, assisteix a la inauguració de la seva exposició retrospectiva d’obra gràfica al Museum of Modern Art. És nomenat membre d’honor de la Royal Academy of Arts de Londres, i de l’American Academy of Arts and Sciences de Cambridge (EUA). A Ceret, es presenta el mural que ha realitzat per encàrrec del museu d’art modern d’aquesta ciutat. L’Ajuntament de Barcelona li atorga la Medalla d’Or de la ciutat. Participa en l’exposició Repetición/Transformación (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid). Exposicions individuals a Lisboa, Zuric, Barcelona, Londres, València, Girona, Buenos Aires, Viena, Madrid i Saragossa.