La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1954-1958

1954

Nova exposició individual a Barcelona (Galeries Laietanes). Participa en la XXVII Biennal de Venècia, en la 64ª Exposició Anual de la Nebraska Art Association i en l’exposició Reality and Fantasy 1900-1954 (Walker Art Center, Minneapolis). Es casa amb Teresa Barba Fàbregas.

1955
Viatja a París, on coneix el poeta i crític Édouard Jaguer, el qual l’invita a participar en l’exposició Phases de l’art contemporain (Galerie R. Creuze). Coneix també Michel Tapié, amb el pensament estètic del qual simpatitza. Participa en unes jornades de debat sobre art organitzades per la Universidad Internacional Menéndez y Pelayo (Santander). Premi de la República de Colòmbia en la III Biennal Hispanoamericana, celebrada a Barcelona. Participa, a finals d’any, en l’exposició inaugural de la Galerie Stadler, de París. Exposicions individuals a Estocolm, Santander i Barcelona.

1956
Primera exposició individual a París (Galerie Stadler), on es mostren les pintures matèriques característiques d’aquest període. Viatja a Itàlia: Verona, Vicenza, Pàdua -on admira els frescos de Giotto, a la capella Scrovegni- i Venècia. Primera visita a Suïssa. Michel Tapié publica Antonio Tàpies et l’œuvre complète. Participa en l’exposició Recent Abstract Painting (Whitworth Art Gallery, Manchester), junt amb Appel, Burri, Hartung, Kline, Pollock i Rothko, entre d’altres. Neix el seu fill Antoni.

1957
Rep el X Premio Internazionale per la Pittura de Lissone (Milà). Emprèn un nou viatge a Itàlia: Pisa, Florència, etc. Junt amb Michel Tapié, promou l’exposició Arte Otro (Sala Gaspar, Barcelona), que dóna a conèixer a Espanya l’obra de Pollock, Kline, Dubuffet, Fautrier i Fontana, entre d’altres. A París, coneix Roland Penrose i Lee Miller. Exposicions individuals a Nova York, París i Düsseldorf. Participa en la IV Biennal de São Paulo.

1958
A Milà, inaugura la seva exposició individual a la Galleria dell’Ariete, presentada pel poeta i crític d’art Jacques Dupin, amb qui estableix una amistat ininterrompuda. Coneix els pintors Lucio Fontana i Emilio Scanavino, i Ugo Mulas el fotografia. Participa en la XXIX Biennal de Venècia, on és guardonat amb el Premi de la UNESCO i amb el David Bright Foundation Award. Coneix Luigi Nono i Nuria Schönberg, Emilio Vedova, Will Grohmann, Alberto Burri, Shuzo Takiguchi, Yoshiaki Tono, etc. Visita Ravena i Bolonya. Obté el primer premi del Carnegie Institute de Pittsburgh; coneix Marcel Duchamp, membre del jurat del premi. Participa al Festival d’Osaka. Neix la seva filla Clara.