La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

2007-2009

2007
L’EMMA-Espoo Museum of Modern Art inaugura la primera exposició retrospectiva de Tàpies a Finlàndia, amb motiu de la qual es publica el catàleg Antoni Tàpies. El 5 de novembre, es presenta a la Fundació Antoni Tàpies la carpeta 7 poemes a Tàpies, amb poemes de Jordi Carrió i un gravat d’Antoni Tàpies. L’exposició Els cartells de Tàpies i l’esfera pública, organitzada per la Fundació Antoni Tàpies, viatja a l’Instituto Cervantes de Madrid i al Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat de València (MuVIM).

2008
Al febrer, dues exposicions gairebé simultànies -Galeria Toni Tàpies (Barcelona) i Waddington Galleries (Londres)- mostren l’obra més recent de l’artista, realitzada als estudis de Barcelona i Campins al llarg de la primavera i l’estiu del 2007. L’exposició retrospectiva Els cartells de Tàpies i l’esfera pública viatja a l’Instituto Cervantes de Tolosa de Llenguadoc, Praga i Berlín. Al maig, la Galerie Lelong de Zuric exposa una selecció de dibuixos i cartons de les décades de 1990 i 2000. A finals de novembre, l’exposició viatja, amb algunes variants, a la Galerie Lelong de París. Al desembre, la Galería Soledad Lorenzo (Madrid) inaugura una exposició amb l’obra realitzada a Campins durant els mesos d’estiu. En motiu del vuitanta-cinquè aniversari de l’artista, D. Sam Abrams, Jordi Carrió, Marc Cuixart i Enric Satué editen la carpeta Tàpies escriu amb una tria de textos d’Antoni Tàpies i estampes d’Antoni Llena, Soledad Sevilla, Manel Esclusa, Pere Formiguera, Joan Fontcuberta i Eulàlia Valldosera. La carpeta es presenta a l’auditori del Foment de les Arts i del Disseny (FAD) el 13 de desembre.

2009
Xavier Antich publica el llibre Antoni Tàpies. En blanc i negre (1955-2003). Assaigs, una antologia de textos de Tàpies publicats als llibres La pràctica de l’art (1970), L’art contra l’estètica (1974), La realitat com a art (1982), Per un art modern i progressista (1985), Valor de l’art (1993) i L’art i els seus llocs (1999). Aquest volum també inclou una entrevista amb Jean-Louis Andral, realitzada a Barcelona el 2002, i el text que l’artista va reescriure amb motiu de la recepció del Premio Velázquez de Artes Plásticas el 2003. La Fundació Antoni Tàpies publica, juntament amb Indiana University Press, A Personal Memoir. Fragments for an Autobiography (Complete Writings. Volume I), primera versió en anglès del llibre d’Antoni Tàpies Memòria personal. Fragment per a una autobiografia (1977), i primer volum de l’obra escrita completa d’aquest artista. La publicació recull la seva producció memorística, i inclou imatges històriques de provinença diversa -algunes de l’arxiu familiar i privat de l’artista-, una cronologia i una selecció d’obres que mostren el desplegament del llenguatge artístic de Tàpies des de la dècada de 1940 fins avui en dia. De maig a octubre es presenta l’exposició Antoni Tàpies: The Resources of Rhetoric (Dia:Beacon, Nova York). Participa amb cinc obres de la Col·lecció de la Fundació Antoni Tàpies en la creació visual de l’espectacle Event (2009) que la Merce Cunningham Dance Company presenta al Mercat de les Flors. Xavier Barral i Altet publica Abecedari Tàpies. El Museu MARCA de Catanzaro inaugura la mostra Antoni Tàpies. Materia e tempo.