La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1977-1980

1977
Publica el llibre autobiogràfic Memòria personal. Durant aquest any realitza cartells per a diverses activitats cíviques i culturals. Exposició retrospectiva itinerant a Nord-amèrica (Albright-Knox Art Gallery, Buffalo; Museum of Contemporary Art, Chicago; Marion Koogler McNay Art Institute, San Antonio; Des Moines Art Center, Des Moines; i Musée d’Art Contemporain, Montreal). Exposició retrospectiva d’obra sobre paper a Bremen (Kunsthalle), Baden-Baden (Staatliche Kunsthalle) i Winterthur (Kunstmuseum). Col·labora amb Rafael Alberti en el llibre de bibliòfil Retornos de lo vivo lejano. Roland Penrose publica la monografia Tàpies. Exposicions individuals a Barcelona, Lleida i Madrid.

1978
Exposició retrospectiva d’obra sobre paper a Les Sables-d’Olonne (Abbaye Sainte-Croix). Viatja a Nova York amb motiu de la seva exposició a la Martha Jackson Gallery, amb la qual celebra vint-i-cinc anys de col·laboració. Visita Robert Motherwell a la seva casa de Greenwich, Connecticut. Julio Cortázar escriu “Grafitti” per al catàleg de la seva nova exposició a la Galeria Maeght de Barcelona. Col·labora amb Alexander Mitscherlich en el llibre Sinnieren über Schmutz, i realitza vuit gravats per Petrificada petrificante, llibre de bibliòfil amb poemes d’Octavio Paz. Altres exposicions individuals a Basilea, Madrid, París, Düsseldorf, Isernhagen, St. Gallen, Hamburg i Barcelona.

1979
El seu llibre Memòria personal rep els premis Ciutat de Barcelona i Pablo Antonio Olavide. És elegit membre honorari de l’Akademie der Künste, Berlín. Exposició retrospectiva itinerant a Karlsruhe (Badischer Kunstverein) i Linz (Neue Galerie der Stadt Linz), amb motiu de la qual Andreas Franzke i Michael Schwarz publiquen la monografia Antoni Tàpies. Werk und Zeit. Participa en les exposicions European Dialogue, en el marc de la III Biennal de Sidney, i Soft-art. Weich und Plastisch, a la Kunsthaus de Zuric. Exposicions individuals a Ciutat de Mèxic, Amsterdam, Barcelona, Colònia, Miami, Girona, València, Stuttgart i París.

1980
Durant aquest any, diferents museus europeus acullen exposicions retrospectives de la seva obra: Museo Español de Arte Contemporáneo (Madrid), Stedelijk Museum (Amsterdam) i Kunsthalle (Kiel). En les Jornades d’Estudi sobre els Drets Humans, organitzades per la Creu Roja al monestir de Montserrat, llegeix la ponència “L’art i els drets humans”. Col·labora amb Jorge Guillén en l’edició de bibliòfil del llibre Repertorio de junio. Exposicions individuals a Zuric, Roma, Lugano, Salzburg, Valladolid i Viena. Participa en diverses exposicions col·lectives, entre les quals destaquen Zeichen des Glaubens (Schloss Charlottenburg, Berlín Occidental) i Umanesimo, disumanesimo nell’arte europea 1890/1980 (Palagio di Parte Guelfa, Florència).