La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1959-1962

1959
Viatja a Nova York, amb motiu de la seva nova exposició individual a la Martha Jackson Gallery. Coneix els pintors Franz Kline, Willem de Kooning, Robert Motherwell, Hans Hoffman, Saul Steinberg i Fritz Bultmann. Michel Tapié publica la monografia Antoni Tàpies. Exposicions individuals a Munic i París. És seleccionat per a la II Documenta de Kassel i participa en les exposicions col·lectives 4 Maler (Kunsthalle, Berna) i 15 Maler in Paris (Kölnischer Kunstverein, Colònia).

1960
Juan Eduardo Cirlot publica la monografia Tàpies, i la revista Papeles de Son Armadans (Palma de Mallorca), dirigida per Camilo José Cela, li dedica un número monogràfic amb col·laboracions de Giulio Carlo Argan, Umbro Apollonio, Jacques Dupin, Pierre Restany i Herbert Read, entre molts d’altres. A New Forms-New Media (Martha Jackson Gallery, Nova York), les seves obres es confronten amb les d’Arp, Burri, Calder, Chamberlain, Cornell, Dine, Dubuffet, Flavin, Johns, Kaprow, Klein, Nevelson, Oldenburg i Rauschenberg. Participa en les exposicions col·lectives New Spanish Painting and Sculpture (The Museum of Modern Art, Nova York), Before Picasso, after Miró (The Solomon R. Guggenheim Museum, Nova York) i Neue Malerei. Form, Struktur, Bedeutung (Städtische Galerie, Munic). A la Biennal de Tòquio rep el Premi del Ministeri d’Assumptes Estrangers. Exposicions individuals a Barcelona, Nova York, Milà, Bilbao i Estocolm. Neix el seu fill Miquel.

1961
Viatja a Nova York amb motiu de la seva nova exposició a la Martha Jackson Gallery, en ocasió de la qual es publica Tàpies. A Catalog of Paintings in America, amb text de James J. Sweeney. Junt amb Tapié, visita el compositor Edgar Varèse, l’obra del qual admira des de fa temps. Durant aquest any, diferents galeries d’Europa i Amèrica acullen exposicions de la seva obra (Washington DC, Essen, Munic, París, Buenos Aires i Estocolm). Participa en les exposicions col·lectives Arte e Contemplazione (Palazzo Grassi, Venècia) i Paris, carrefour de la peinture 1945-1961 (Stedelijk Van Abbe Museum, Eindhoven).

1962
Primeres exposicions retrospectives dedicades a la seva obra: a la Kestner-Gesellschaft de Hannover, al Solomon R. Guggenheim Museum de Nova York i a la Kunsthaus de Zuric, organitzades per Werner Schmalenbach, Thomas Messer i Eduard Hüttinger, respectivament. S’adhereix al Congrés per la Pau que Bertrand Russell presideix a Moscou. Durant els mesos d’estiu, s’instal·la a la ciutat suïssa de St. Gallen, on realitza una pintura mural de grans dimensions per a la Nova Escola Superior de Comerç d’aquesta ciutat. J.E. Cirlot publica Significación de la pintura de Tàpies. Exposicions individuals a Roma, Estocolm i Caracas.