La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1993-1994

1993
Viatja a Nova York, on assisteix a la inauguració de la seva exposició individual a la galeria Pace Wildenstein. El mes de juny acudeix a la inauguració de la XLV Biennal de Venècia, i presenta al Pavelló d’Espanya la seva instal·lació Rinzen, que obtindrà el Lleó d’Or d’aquest certamen. A Frankfurt, la Schirn Kunsthalle presenta una exposició retrospectiva de la seva obra. Es publica Valor de l’art, nova recopilació d’articles de l’artista. La UNESCO li concedeix la Medalla Picasso. La Fundació Antoni Tàpies exhibeix a Barcelona l’exposició Tàpies. Celebració de la mel. A St. Gallen es publica el llibre Brodsky/Tàpies, amb textos de Joseph Brodsky i litografies de Tàpies. Participa en l’exposició Manifeste. Une histoire parallèle. 1960-1990 (Centre Georges Pompidou, París). Exposicions individuals a Leipzig, Madrid, Caracas, Narbona, Vaduz, Saragossa, Girona, Liechtenstein i Lund.

1994
Viatja a Estocolm, per la inauguració de la seva exposició retrospectiva al Prins Eugens Waldemarsudde. A Londres, es presenta una selecció de la seva obra recent (Waddington Galleries). El Palacio de Sástago de Saragossa acull l’exposició Antoni Tàpies. Obra gràfica 1947-1990. És nomenat doctor honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona i membre honorari de la Royal Scotish Academy, Edimburg. Li concedeixen el Herbert-Boeckl-Preis a Salzburg. També rep el Gran Premi Europeu d’Obra Gràfica, concedit per la Biennal d’Arts Gràfiques d’Eslovènia, i l’Académie des Beaux-Arts de l’Institut de France l’elegeix per ocupar una de les quinze places reservades a associats estrangers. Viatja a París per assistir a la inauguració de la seva exposició retrospectiva a la Galerie nationale du Jeu de Paume. Junt amb un centenar d’intel·lectuals, s’adhereix al manifest promogut per la Coordinadora d’Entitats Cíviques que reclama el final de la degradació mediambiental del Montseny. Es publiquen les monografies Tàpies. Objetos del tiempo, de Gloria Moure, i Tàpies, de Démosthènes Davvetas. Exposicions individuals a París, Colònia, Hannover, Essen, Barcelona i Salzburg.