La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

1989-1990

1989
És nomenat membre honorífic de la Gesellschaft Bildener Künstler de Viena i del Centre Català del PEN Club. Exposició retrospectiva de la seva obra gràfica a Pequín (Palau de Belles Arts). Realitza tres aiguaforts per al llibre de bibliòfil El árbol de la vida. La sierpe, amb textos de María Zambrano. Viatja a Düsseldorf amb motiu de la seva exposició antològica a la Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen, i presenta, a la Galerie Lelong de Zuric, la seva producció en escultures i obra sobre cartró més recent. Realitza una escenografia per a Johnny va agafar el seu fusell, adaptació teatral de la novel·la homònima de Dalton Trumbo. Participa en l’exposició inaugural de l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) de València. Exposicions individuals a Nova York, Buenos Aires, Porto i Düsseldorf.

1990
S’inaugura l’escultura monumental Núvol i cadira, que corona l’edifici de l’antiga Editorial Montaner i Simon, seu de la Fundació Antoni Tàpies que, poc després, inicia les seves activitats públiques. S’inaugura la Sala Antoni Tàpies al Palau de la Generalitat de Catalunya, per a la qual ha realitzat la pintura mural Les quatre cròniques. Li concedeixen el Premi Príncep d’Astúries de les Arts. Viatja a Tòquio, on rep el Praemium Imperiale que atorga l’Associació Artística del Japó. És investit doctor honoris causa per les universitats de Glasgow (al costat de Václav Havel, Umberto Eco i James Stirling) i de les Illes Balears. Col·labora amb Pere Gimferrer en el llibre La llum, per al qual realitza vuit aiguaforts. A Madrid, assisteix a la inauguració de la seva exposició retrospectiva al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, que posteriorment viatjarà a la Fundació Joan Miró de Barcelona. Junt amb altres artistes, col·labora amb Amnistia Internacional en el llibre Por un mundo sin ejecuciones. És nomenat membre honorari de la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando, de Madrid. Gregory Rood realitza Antoni Tàpies, documental produït per la BBC. Exposicions individuals a Nova York, Milà, Brussel·les, Marsella, Barcelona, Oviedo, Madrid, París i Chicago.