La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

La secció en risc

La secció en risc és un projecte d’investigació a càrrec de Lola Lasurt que inclou tres tallers d’artesania i art, un gest que s’emmarca en la pràctica de Goshka Macuga d’implicar artistes de l’escena local per desplegar les investigacions històriques implícites en els seus projectes.

En aquest cas, Lasurt, a partir del projecte The Nature of the Beast, 2010, proposa focalitzar la seva recerca en l’estudi de la secció d’arts populars i artesania que es va presentar al Pavelló Espanyol de l’Exposició Universal de París l’any 1937, juntament amb el treball d’artistes que avui considerem fites de l’art modern. The Nature of the Beast (La naturalesa de la bèstia), 2010, se centra en una d’elles, Guernica, 1937, i la seva itinerància a la Whitechapel de Londres l’any 1939 per recaptar fons pels refugiats de la Guerra Civil Espanyola. Lola Lasurt portarà a terme gran part de la seva recerca a la Biblioteca del Pavelló de la República que actualment es troba dins la rèplica del mateix pavelló, construït a París l’any 1937, i recreat al districte d’Horta-Guinardó l’any 1992.

Paral·lelament a la seva recerca, Lasurt convida a diferents artesans i artistes del nostre context més immediat a impartir una sèrie de tallers oberts al públic que tindran lloc els mesos d’abril, maig i juny. Cada taller estarà concebut per a dur a terme l’elaboració d’objectes vinculats a cadascuna de les parts que van conformar la secció d’arts populars del Pavelló Espanyol a París (ceràmica, cistelleria i una mostra de teixits populars), per repensar la seva vigència, i també per difondre i ampliar la investigació històrica vinculada a La secció en risc.  Un cop finalitzat el cicle de tallers i la investigació, el setembre, es presentaran els resultats a través d’una presentació a càrrec de Lola Lasurt i Neus Miró, comissària de l’exposició.

· Taller núm. 1: secció de ceràmica a càrrec d’Esther Guillén: dissabte, 30 d’abril del 2022, a les 10.00 h.

· Taller núm. 2: secció de cistelleria i espart a càrrec de Mònica Guilera: dissabte, 21 de maig del 2022, a les 10.00 h.

· Taller núm. 3: secció de teixits, a càrrec de Marga Ximenez: dissabte, 17 de setembre del 2022, a les 10.00 h.

· Diàleg entre Lola Lasurt i Neus Miró: dijous 22 de setembre del 2022, de les 19.00 a les 20.00 h. Activitat gratuïta.

Lola Lasurt (Barcelona, 1983), és artista visual. Amb els seus projectes treballa aspectes del des-temps, esquivant la doctrina històrica com una empresa oberta i autocrítica. Formalitza les seves investigacions artístiques a través de la instal·lació pictòrica, el vídeo, i mitjançant processos col·laboratius.