Seguint el sol

Seguint el sol és un cicle experimental de manifestacions sonores i escèniques de caràcter performatiu que presentarà sessions inèdites de joves creadors a la terrassa del museu.

L’any 1991 Antoni Tàpies, en presentar la maqueta de la seva escultura El mitjó, va posar de manifest la importància de les coses petites en l’ordre còsmic de l’univers. Va defensar allò que podia semblar insignificant i va reivindicar —no sense polèmica— la fragilitat. L’any 2010, divuit anys després d’aquella presentació, la maqueta per fi va mutar de prototip a l’escultura que és avui: un gran mitjó foradat a la terrassa del museu.

Amb Seguint el sol es convida a seguir el cicle del sol amb astres, cels, encanteris, resplendors i l’energia jove i inesgotable d’artistes que ompliran de llum i nova vida el solitari mitjó de Tàpies.

Programació prevista:

23/3/24 a les 12 h. Júlia Barbany + Petit Ibèric
20/4/24 a les 12 h. ASRA3, Catarata de culos, Els Cundits i Irieix
18/5/24 a les 12 h. Candela Capitán
15/6/24 a les 19 h. Belén Barenys
20/7/24 a les 19 h. Berta Prieto + Aina Serena
21/9/24 a les 19 h. Meritxell de Soto
19/10/24 a les 12 h. Deprerreo + Triptòfana
16/11/24 a les 12 h. Max Grosse
21/12/24 a les 12 h. Col·lectiu Opimelissa (festa de cloenda)

Aquest cicle està comissariat per Carolina Olivares.

El disseny és d’Ana Habash i Ignasi Ayats i la il·lustració d’Eduard Sales.

Totes les sessions tindran lloc a la terrassa de la Fundació Antoni Tàpies, a excepció de la del 18 de maig, que, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, tindrà una part que es desplegarà a les sales expositives. El cost de l’entrada és el preu de l’entrada al museu (general, 12 €; reduïda, 8 €) i es pot adquirir a través del web de la Fundació i a taquilles. L’aforament és limitat.

Carolina Olivares. Valdivia (Xile), 1973. Va estudiar Arts Escèniques a la Universitat ARCIS de Santiago (Xile) i el 1995 va crear a la ciutat de Valdivia (Xile) la primera galeria d’art contemporani de la ciutat. Després de traslladar-se a Barcelona, va ser cofundadora de l’estructura independent KBB (Kültur Büro Barcelona), que va codirigir des de la seva obertura fins al 2004. El 2008 va crear i dirigir CO producciones, una plataforma independent de producció i gestió de projectes artístics i esdeveniments culturals. El 2016 va crear a Barcelona el projecte AMFITRIONA, que es va dur a terme al seu domicili particular. Va ser un projecte autogestionat i independent que va consistir en una sèrie de trobades artístiques, happenings literaris o conferències performatives i que va tenir com a objectiu convertir-se en un alberg de l’espectador actiu.

Juntament amb Jordi Colomer, l’any 2018 va fundar La Infinita, un laboratori de creació artística, recerca i producció entre les arts vives i visuals amb seu a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona). Com a productora audiovisual, ha treballat amb diversos artistes, com ara Iván Argote, Valérie Jouve, Itziar Barrios, Camille Llobet o Enrique Ramírez, entre molts altres.

Des del 2022 ha participat com a productora artística i curadora del festival Crea, festival d’art i creació contemporània de l’Hospitalet.

Al llarg de la seva carrera, ha col·laborat i produït projectes d’artistes per a diverses institucions de renom com el Jeu de Paume a París, el Bronx Museum of the Arts a Nova York, el MACBA i la Biennal de Venècia, entre d’altres.