La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment per canvi d’exposicions del 24 de juny al 19 de juliol de 2024. Gràcies per la vostra comprensió.

Llibreria

Seguint el sol: amb Júlia Barbany i Petit Ibèric

Entrades

Seguint el sol és un cicle experimental de manifestacions sonores i escèniques de caràcter performatiu que presenta nou sessions inèdites de joves creadors. El cicle, comissariat per Carolina Olivares Esturillo, reivindica l’energia jove i inesgotable d’artistes que ompliran de llum i donaran una nova vida al solitari mitjó de Tàpies que presideix la terrassa de la Fundació.

La primera sessió del cicle és Sala Combo. The Return, a càrrec de Júlia Barbany i Petit Ibèric, una improvisació sonora i performativa. Com quan érem a la cabanya de petits. Entrar en el bucle “Se’ns ha colat la pilota i no la podem agafar”, els sons de grrrrrrr. Jam session prologada, obra de teatre dilatada, concert poca-solta, la banda dissolta. Els instruments pesen, la descoordinació és la clau. Si tu vols ser un bon màgic (un bon màgic de debò) pitja el botó de la planta “Terrassa Mitjó” i enlaira’t amb nosaltres al ritual del no-res. NO HYPE, NO BOMBO, JUST COMBO.

PARTICIPANTS

Júlia Barbany (@juliabarbany). Performer i creadora d’escena híbrida, situa el seu treball en la ironia i en els límits d’una performativitat que anomena «tova». Els eixos principals de la seva pràctica són l’humor, la reflexió sobre el fet performatiu mateix i l’estètica del fracàs. És integrant de Las Huecas, un col·lectiu d’escena híbrida en retirada permanent. Graduada a l’Institut del Teatre el 2019, cursà el màster Live Arts and Performance a la Universitat d’Hèlsinki, on inicià la seva carrera com a performer. Ha estat artista resident del Graner. Actualment, treballa com a ajudant de direcció i directora d’art per a projectes externs, col·labora amb la companyia Societat Doctor Alonso com a performer (FIT Cádiz 2024), amb Las Huecas està presentant Sobre l’amistat (Temporada Alta 2023) i forma part de l’equip educatiu del MACBA, on duu a terme tallers relacionats amb la performance.

Petit Ibèric (@petitiberic). Graduat en Arquitectura per la UPC el 2021, ha treballat en diversos despatxos d’arquitectura a Barcelona i a París, on va cursar, a través del programa Erasmus, el màster d’escenografia a l’École d’architecture de La Villette. En aquest sector ha desenvolupat majoritàriament projectes de caràcter urbà en despatxos com Toyo Ito Arquitectos, URBIMEC o Territoris XLM, però també en estudis de renderització 3D com Prompt Collective o Mentira Studios, a més d’haver realitzat petits projectes de reforma com a arquitecte autònom a Barcelona i voltants.

Fora del camp de l’arquitectura, s’ha dedicat sempre a la música en formats diversos. Des de cançó experimental en projectes personals (Petit Ibèric, DJ Temillas i Bimbo Bicasso Corporation, entre d’altres) fins a la composició i creació de l’Himne de la Federació de Planetes del Sistema Solar per a la conferència performàtica Official Presentation of the Gadgets for Our Salvation, de Júlia Barbany, o la banda sonora dels curtmetratges Sincronicidad, de Jordi Clusella, i Calvario, de Lluís Margarit. Aquest darrer any s’ha dedicat exclusivament al món de la composició i el disseny de so amb projectes de major dimensió, deixant de banda la pràctica arquitectònica però sense oblidar-ne els aprenentatges.

Comissariat i producció artística: Carolina Olivares Esturillo

Disseny: Ana Habash i Ignasi Ayats.
Il·lustració: Eduard Sales

Venda d’entrades a través de la web de la Fundació i a taquilles. Aforament limitat.

Enllaç al cicle complet.

Patrocinadors institucionals