La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment el dia 8 de maig de 2024, a partir de les 16.30 h. Disculpeu les molèsties.

L’ansietat de les influències. Tàpies vist per Llena

La lectura que Antoni Llena mostra de l’obra d’Antoni Tàpies constitueix la primera d’una sèrie d’exposicions titulades genèricament L’ansietat de les influències realitzades sota la direcció de Manuel J. Borja-Villel.

Es tracta d’un seguit d’interpretacions de l’obra de Tàpies que desvetllen una ansietat la qual parla tant de l’obra d’aquest creador com de la de l’artista que la interpreta; una sèrie que neix amb la voluntat de fer palès el procés creatiu de l’artista a la recerca d’una identitat pròpia a partir del seu encontre amb altres artistes i, per tant, d’altres processos creatius.

“En aquesta exposició Tàpies és pretext i protagonista alhora. Pretext, perquè l’obra d’art no és solament el testimoni d’un artista o de la seva immortalitat, sinó també testimoni de la permanència dels homes. I és que l’art, en recrear el mite ni que sigui desmitificant-lo, ens reinventa. Però, si bé és veritat que existim perquè ens hem imaginat, també ho és que aquesta creació es fa en el temps. I l’artista, mirant-se i deixant-se mirar, es descobreix i ens descobreix.

Aquesta exposició és feta d’instants i de recerques. D’instants, perquè la creació artística -val a dir: tot l’esforç, tot el treball de l’artista- va adreçada a assolir la unitat. I aquesta sols és abastable un instant. I recerques, perquè cada instant per prolongar-se necessita canviar.

En aquest recorregut he anat entrellaçant humil i superbiós, erotisme i religió, sacríleg i sagrat, solitari i solidari, passió i raó, com a experiències, o realitats, que neixen d’un mateix enlluernament”.

Antoni Llena