La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Cerimònia del te Chanoyu

Entrades

Cha-no-yu significa, literalment, “aigua calenta per al te”. Es tracta d’una forma ritual de preparar el te verd matcha, un te verd en pols elaborat a partir del tencha.

En el marc de l’exposició Tàpies. L’empremta del zen, la Fundació Antoni Tàpies organitza unes cerimònies del te, íntimes i de petit format, per activar la filosofia d’aquest ritual basat en l’harmonia, el respecte, la puresa i la tranquil·litat. Durant la sessió, els assistents podran gaudir d’una demostració del te matcha i assaborir-lo acompanyat d’un yokan, un dolç japonès tradicional.

La cerimònia serà conduïda per Jingjing Yuan, de Tetere. Tetere és un negoci familiar especialitzat en el món del te ubicat al carrer de Saragossa de Barcelona. Des del 2005 es dedica a la importació i a la venda de te pur de la Xina, Taiwan i el Japó. A més, disposen d’una teteria on servir te a l’estil tradicional i organitzen cerimònies del te xinès i japonès en un ambient
harmoniós per gaudir d’un moment de pau i de tranquil·litat.

Ateses les característiques de l’esdeveniment, cada sessió tindrà un aforament limitat de sis persones. El preu de l’activitat inclou el cost de l’entrada al museu i la visita, per lliure, a les exposicions.

Organitzadors