La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

La Biblioteca portàtil

La Biblioteca portàtil és una proposta que té per objectiu fomentar el contacte dels infants i joves amb els llibres, la lectura i l’escriptura, a la vegada que dona a conèixer el vincle d’Antoni Tàpies amb el món del llibre i l’edició.

La Biblioteca portàtil arribarà a l’escola en una capsa de fusta per esdevenir, durant uns dies, la vostra petita biblioteca d’aula. A dins, hi trobareu dues propostes per treballar la selecció de llibres que conté: la Biblioteca d’objectes i la Biblioteca d’escriure. Els docents poden escollir fer-les totes dues o només una. Cada proposta inclou un seguit d’accions al voltant d’aquests llibres, per tal que, sense adonar-se’n, els alumnes tinguin ganes de llegir-los, mirar-los i observar-los.

La primera proposta treballa el llibre com un objecte mitjançant activitats per observar les seves característiques físiques, com ara l’olor, el pes, l’alçària o el color. La segona treballa el llibre com a contenidor dels elements bàsics del llenguatge. La selecció de llibres conté lletres, síl·labes, paraules, frases, textos i fotografies, no sempre en el mateix idioma, escrites amb tipografies i grafies diverses, de mides i colors variats. Un seguit de dinàmiques permetran de manera ràpida i àgil iniciar processos de creació escrita.

La selecció de llibres està inspirada en el fons de la Biblioteca de la Fundació Antoni Tàpies, especialitzada en art modern i contemporani.