Espais C

Espais de creació artística a les escoles de Primària

Espais C és un programa dirigit a les escoles públiques d’educació primària de Barcelona. Es basa en la vinculació d’artistes o col·lectius dins de, i amb, l’escola. Els artistes desenvolupen una residència d’un any a l’escola, que també posa a disposició dels creadors un espai (preferentment un estudi o taller) on es localitza la seva residència. La residència a l’escola es pot prorrogar per un màxim d’un any.

Espais C és un programa promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Cultura de Barcelona, amb l’assessorament de la Universitat Autònoma de Barcelona. La coordinació i mediació general del programa és a càrrec de Fabra i Coats-Centre d’Art Contemporani i d’Experimentem amb l’ART, amb la mediació d’Hangar, la Fundació Antoni Tàpies, la Fundació Suñol, La Capella i Chiquita Room.

El projecte Espais C va néixer seguint l’esperit del projecte Room13 International, una idea que es va portar a terme el 1994 a l’escola de primària Caol Primary School d’Escòcia. A Barcelona, la primera etapa del projecte Espais C (2015-2020) va tenir característiques pròpies, però treballant l’art dins l’escola de manera similar: mitjançant la creació d’un estudi artístic lliure coordinat pels infants de l’escola conjuntament amb l’artista resident.

La nova etapa d’Espais C es va iniciar el curs 2021-2022, posant en marxa un nou format, que posa l’accent en els vincles entre els centres educatius i els centres d’art i els espais de creació. Per al curs 2023-2024, el departament d’Educació del museu fa la mediació de l’Espai C situat a l’Escola Dolors-Monserdà Santapau amb els artistes Gonzalo Elvira i Anita García.

Blog del projecte: HTTPS://WWW.BARCELONA.CAT/ESPAISC/PROJECTE/