La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Serge Attukwei Clottey. Més enllà de la pell

Serge Attukwei Clottey (Ghana, 1985) serà convidat a revestir la façana de l’edifici pre-modernista de la Fundació Antoni Tàpies, dissenyat per Lluís Domènech i Montaner, amb una segona pell composta per tessel·les realitzades amb material de rebuig. En aquest sentit, l’artista, mitjançant la utilització de contenidors grocs (inicialment emprats com a pots d’oli de cuina i després reciclats per recol·lectar-hi aigua), llantes de cotxes o suro, compon llenços fragmentats que posen de manifest la preocupació que té per la cultura i la identitat de la ciutat on va néixer i viu, i de la qual sorgeix la matèria primera de les seves creacions.

La proposta convidarà a reflexionar sobre l’ecologisme i el sistema econòmic imperant en l’àmbit mundial per mitjà d’un programa públic articulat per mitjà del diàleg i la col·laboració amb comunitats migrades residents a la ciutat de Barcelona. També s’abordaran alguns deutes històrics de la ciutat com ara el reconeixement que la creació de part de la riquesa històrica de la ciutat es va deure al tràfic d’esclaus.

Serge Attukwei Clottey, Time and Chance, 2023. Instal·lació al Gaggiandre, Arsenale. © Fotografia: Andrea Avezzù. Cortesia de la Biennale di Venezia

Patrocinadors institucionals

Organitzadors