Chiharu Shiota. Cadascú, un univers

El treball de Chiharu Shiota (Osaka, 1972) respira la universalitat que apel·la al cor i a la ment de les persones de diverses generacions i de punts geogràfics distants: l’escala massiva de les seves obres convida el visitant a formar part d’aquesta experiència immersiva. L’artista aconsegueix fer patent la presència en l’absència, com la vida i el decés. La memòria, el trauma i la incertesa són la seva inspiració i les seves inquietuds que, al mateix temps, compartim tots els humans.

La Fundació Antoni Tàpies convida Shiota a realitzar una instal·lació site-specific als espais expositius del museu, reconeixent els paral·lelismes amb l’obra d’Antoni Tàpies i establint un joc de correspondències i d’efecte mirall que van més enllà de l’espai i del temps.

En aquest sentit, la reivindicació del vincle amb la terra, amb el passat i amb la memòria i, a la vegada, l’intercanvi entre presència i absència, permeten a l’artista teixir una relectura del passat des de l’evocació, tot posant la mirada en la contemporaneïtat.

Exposició comissariada per Imma Prieto en el marc de la celebració de l’Any Tàpies.

Chiharu Shiota. Everyone, a Universe, 2024. Fundacio Antoni Tàpies, Barcelona. Fotografia: Daniel Solano. © VEGAP i l’artista, 2024.

Amb el suport institucional de:

Un projecte amb el suport de:

Amb la col·laboració de:

En el marc de: