A=A, B=B

La nueva visión del mundo (1954) és un llibre que recull unes xerrades mítiques que van tenir lloc a Sankt Gallen (Suïssa), fetes per experts de l’època, a la dècada de 1950, en diferents camps, bàsicament de la ciència i la filosofia. A l’Antoni Tàpies li agradava molt aquest llibre, el va tenir durant molt temps a la seva tauleta de nit i moltes de les seves peces estaven inspirades en aquella obra.

A=A, B=B és una exposició que parteix del llibre esmentat per fer-ne una expansió temporal i portar aquelles xerrades a l’actualitat, més de setanta anys més tard; per parlar de l’esperit del mètode científic, de les raons que fan que fem ciència, què significa la ciència en relació amb nosaltres mateixos, amb l’art, etc.

L‘exposició inclou obres d’artistes com ara Daniel Bejar, Jorge Carrión, Agathe Casals, Lúa Coderch, Violeta Mayoral, Mariona Moncunill, Tanit Plana, Nimesh Ramesh Chahare, Irene Solà, Irena Visa, Ian Waelder, John Baldessari i Antoni Tàpies.

[Imatge superior: Daniel Bejar, Peekskill , NY, 2015. © Daniel Bejar, 2023.]

[Imatges de sala de l’exposició A=A, B=B.  © De la fotografia: Fundació Antoni Tàpies i Roberto Ruiz, 2024.]

Patrocinadors institucionals

Organitzadors