La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Avui és Tàpies. Quan l’escriptura esdevé art, i viceversa

Entrades

Avui és Tàpies és un cicle de converses intergeneracional i interdisciplinari conduït i moderat per la periodista cultural Rita Roig (Terrassa, 1997) i organitzat per la Fundació Antoni Tàpies en el marc de l’Any Tàpies, amb la col·laboració de Catalunya Ràdio. El cicle té la voluntat d’interpretar els textos de l’artista com a punt de partida per parlar sobre problemàtiques actuals com ara l’ecologisme, l’autodeterminació dels pobles, la interculturalitat o el compromís polític de l’art.

El cicle convidarà a fer presents les paraules i el pensament de l’artista per mitjà de tretze trobades a la Fundació Antoni Tàpies en què participaran persones d’àmbits professionals diversos (cultura, educació, ciència, política, medi ambient, salut i ciències humanes) i de diferents generacions. El conjunt permetrà construir un relat polifònic que quedarà recollit en forma de pòdcast, gràcies a la col·laboració de Catalunya Ràdio, per tal de recuperar i viure el coneixement generat en un altre format i en un altre context.

CAPÍTOL 2:

QUAN L’ESCRIPTURA ESDEVÉ ART, I VICEVERSA

Deia Tàpies que vivim en el país del “jo pinto i prou”. La nostra societat no valora els escrits dels artistes com quelcom inherent al procés creatiu i, consegüentment, tracem una línia per separar l’art de l’escriptura i allunyar aquestes disciplines que, en realitat, són indissociables. L’obra de Tàpies, on el llenguatge escrit i el visual són un de sol, n’és un clar exemple, i aquesta conversa servirà d’excusa perquè Vicenç Altaió i Alicia Kopf reflexionin sobre la interdisciplinarietat en la creació i l’escriptura com a procés artístic.

PARTICIPANTS

Vicenç Altaió, poeta i agitador cultural, ha construït una trajectòria literària i assagística personal sempre a l’aguait de les oscil·lacions estètiques de les lletres i les arts. Ha impulsat iniciatives editorials diverses i innovadores, així com exposicions d’art de vocació interdisciplinària. A més, ha exercit de traductor de teatre, crític d’art, articulista d’opinió i assagista. De fet, la seva obra assagística està aplegada a través de la sèrie Tràfic d’idees. Va rebre el Premi Carles Rahola de periodisme per l’article “40 anys. Una tarda de diumenge amb la Mercè del Mini Print Internacional de Cadaqués”, publicat al digital El Temps de les Arts l’any 2020.

Alicia Kopf és artista i escriptora multidisciplinària. Llicenciada en Belles Arts, graduada en Teoria Literària i Literatura Comparada per la Universitat de Barcelona i diplomada en Estudis Avançats, treballa amb vídeo, escriptura i dibuix. La seva obra reflexiona al voltant de l’exploració i altres temàtiques aparentment individuals que han esdevingut preocupacions generacionals. La seva primera novel·la, Germà de gel (L’Altra Editorial, 2016), ha rebut els premis Documenta 2015, Llibreter 2016, Ojo Crítico 2016 i Cálamo «Otra Mirada 2016», i ha estat traduïda a deu llengües.

Dates: 30.01.24 | Lloc: Auditori de la Fundació Antoni Tàpies | Horari: 18.00 h | Durada: 1 h | Preu: 3 €

Visiteu el Programa complert del cicle Avui és Tàpies

Imatge: F. Català-Roca. Antoni Tàpies treballant, 1959. © Fons Fotogràfic F. Català-Roca – Arxiu Històric del COAC, 2023.

Organitzadors