La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Acte de presentació del CLUB9

Amb Oscar Abril Ascaso, Joan Casellas i Manuel Morales.

Performance de Laia Estruch: LOW-TECH MUSIC SESSION 2020, CONFERÈNCIES, La Virreina Centre de la Imatge.

L’any 1995, en el marc de l’exposició En l’Esperit de Fluxus, Oscar Abril Ascaso i Joan Casellas funden a les sales de la Fundació Antoni Tàpies el CLUB7, la primera associació cultural de gestió d’art d’acció a l’Estat Espanyol. Cinc anys més tard, el CLUB8, prendrà el testimoni tot comissariant el festival eBent al CCCB. Vint-i-cinc anys més tard, neix una nova iniciativa cridada a donar continuïtat a aquesta genealogia curadorial, central en la història de l’art de performance al nostre país, el CLUB9.

El primer projecte de CLUB9 és ARTefACTe, un laboratori de nova institucionalitat cultural
desplegat des de la curadoria mancomunada d’un programa de projectes de pràctiques performatiques. Amb aquest objectiu, ARTefACTe es constitueix com un espai d’experimentació d’estratègies col·laboratives de governança democràtica entre els nodes de l’ecosistema de les arts visuals metropolitanes És a dir, ARTefACTe és una acció performativa en si mateixa.

A l’acte participaran Oscar Abril Ascaso, responsable de CLUB9, Joan Casellas, co-fundador de CLUB7 i Manuel Morales, membre de CLUB8, cadascú dels quals ens parlarà del seu projecte de gestió, amb el que es desplegarà en conjunt una mirada a la història de l’art de performance a casa nostre els darrers trenta anys.

PROGRAMA

11.00 h. Performance Zyklus fir Wassereimer de Tomas Schmit, 1962, a càrrec de Joan Casellas.

11.30 h. Presentació  a càrrec d’Oscar Abril Ascaso (CLUB9), Joan Casellas (CLUB7) i Manuel Morales (CLUB8).

12.30 h. Performance X For Henry Flynt de La Monte Young a càrrec d’Oscar Abril Ascaso.

13.00 h. Cloenda.