Shuruq Harb. The Jump

Situada dins de l’escissió tectònica de la Vall del Jordà i enllaçant històries múltiples aplegades per un narrador robòtic, The Jump (El salt) explora els terrenys psicològics del salt al buit. Interessada en l’acceleració, la història, la supervivència i l’escapisme que estan relacionats amb les narratives que ajuden a pensar en el futur, l’artista explora la possibilitat de contar històries a través de la fragmentació. Concep la fragmentació com la condició tecnològica de la nostra era contemporània –la manera en què a les nostres vides naveguem virtualment en línia a través de dispositius, l’atenció d’abast escàs que ens defineix. També fa referència a la geografia i la història de la seva condició com a palestina. Sense renunciar a les possibilitats narratives, l’artista té el compromís de trobar noves maneres de narrar que amalgamin el so i la imatge sense desdibuixar ni abstreure els assumptes humans. Aquesta obra de Shuruq Harb és un encàrrec que forma part del premi a la producció de vídeoart de la Han Nefkens Foundation i la Fundació Antoni Tàpies del 2019, en col·laboració amb el Museum of Contemporary Art and Design (Manila), el NTU Centre for Contemporary Art (Singapore), WIELS (Brussels) i Jameel Arts Centre (Dubai).

Shuruq Harb (Ramallah, Palestina, 1980) és cofundadora d’ArtTerritories (2010-2017) i The River Has Two Banks (2012-2017), projectes exposats per darrer cop a l’Asian Art Biennial de Taiwan. La seva obra ha estat exposada internacionalment al New Museum, a la Columbia University, a la Gwangju Biennial, a l’Istanbul Biennial, a Darat al-Funun i a Ikon Gallery, entre d’altres. La seva darrera pel·lícula, The White Elephant (L’elefant blanc), va rebre el premi al millor curt del festival Cinéma du Réel de Paris del 2018.