Carregant Esdeveniments

Jornades sobre l’art i l’espiritualitat en l’obra de Picasso, Tàpies i Miró

Inscripcions

Del 21 al 24 de maig del 2024

Universitat Pompeu Fabra, Fundació Antoni Tàpies, Fundació Joan Miró i Museu Picasso

El 2023 s’inicia, a Barcelona i a Catalunya, el que s’ha anomenat la triple commemoració “Picasso 2023 / Tàpies 2024 / Miró 2025”. L’any 2023, celebrem el 50è. aniversari de la mort de Picasso i el 60è. de l’obertura del Museu que porta el seu nom. L’any 2024 és el centenari del naixement de Tàpies, i el 2025, el 50è. aniversari de la inauguració de la Fundació Joan Miró.

Com un acte rellevant dins de la programació de l’Any Antoni Tàpies i la triple commemoració, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració de la Fundació Antoni Tàpies, el Museu Picasso i la Fundació Joan Miró, les Jornades Art i Espiritualitat propicien el debat intel·lectual i artístic entre destacats estudiosos, artistes i pensadors, amb l’epicentre a la Sala de meditació d’Antoni Tàpies de la UPF.

La segona jornada de conferències, el dimecres 22 de maig, concentrarà els actes a la Fundació Antoni Tàpies, amb la participació de l’estudiosa de l’art Martine Heredia, el poeta i assagista Alfonso Alegre i l’artista Susy Gómez. També hi tindrà lloc una conversa entre l’artista Antoni Llena i el director de les jornades, Manuel Guerrero, i s’hi presentarà el número especial de la revista Engramma, dedicat a Antoni Tàpies, amb Imma Prieto, directora de la Fundació Antoni Tàpies, Monica Centanni, directora d’Engramma, i Victoria Cirlot i Ada Naval, editores d’aquest número de la revista.

Direcció de les jornades: Victoria Cirlot, catedràtica del Departament d’Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra, i Manuel Guerrero, crític i assagista.

Consulteu el programa complet de les jornades.

Antoni Tàpies. Mocador i vernís, 1993. © Col·lecció particular, Barcelona / Vegap © De la fotografia: Davide Camesasca, 2024.

Patrocinadors institucionals

Organitzadors