1, 2, 3, Tàpies

Proposta de tres accions col·lectives i deslocalitzades per celebrar l’Any Tàpies als centres educatius des de tot el territori, concebudes des del grup de treball activat per pensar plegats una programació global i comunitària.

· La primera acció tindrà lloc el 13 de desembre del 2023 i consistirà a llegir i comentar el text El joc de saber mirar, d’Antoni Tàpies.

· La segona acció, activada el 13 de març del 2024, proposarà elaborar un mur fotogràfic a partir d’imatges de parets de l’entorn que tinguin una proximitat estètica amb l’obra de Tàpies.

· La tercera acció se celebrarà el 13 de juny del 2024 fent volar un estel construït de forma col·lectiva que contingui un missatge que es vulgui transmetre al món.

Pel que fa a la primera acció, Catalunya Ràdio col·laborarà amb la iniciativa amb una intervenció en el programa L’última hora del matí de Catalunya Ràdio. Cap a les 12 del migdia, Quim Morales, presentador de l’espai, llegirà les primeres línies d’El joc de saber mirar, escrit per Antoni Tàpies el 1967 per als joves lectors de la revista Cavall Fort. D’aquesta manera, els infants i joves que participin en aquesta acció poden escoltar la lectura i continuar-la al centre educatiu.

Enllaç al pdf.

Aquesta iniciativa ha estat concebuda pel grup de treball de la Fundació Antoni Tàpies format per:

– Judith Barnés, coordinadora de l’Any Tàpies.

– Mercè Batallé, Escola Thau de Barcelona.

– Sònia Benítez i Iris Herraiz, estudiants en pràctiques a la Fundació Antoni Tàpies.

– Rosa Eva Campo i Maria Sellarès, Departament d’Educació de la Fundació.

– Nella Escala, estudiant de Doctorat de la UOC.

– Ramon Guimaraes i Arienne Serrat Navarro, Escola Solc de Barcelona.

– Amèlia Mañà, IEA Oriol Martorell de Barcelona.

– Eva Marichalar, Escola Cooperativa Waldorf La Font de Vic.

– Marta Mestre, Escola Sant Gregori de Barcelona.

– Meritxell Miret Florensa i Montserrat Remacha Selva, Institut de Seròs.

– Xavier Núñez, Escola Samuntada de Sabadell.

– Olga Pérez, INS Poeta Maragall de Barcelona.

– Olga Piazuelo, Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.

– Lola Quirant i Lidia Llorca Garcés, Escola Mossèn Jacint Verdaguer de Barcelona.

– Maria Reyes, Escola Massana de Barcelona.

– Neus Sagrera Gómez, Escola Antoni Balmanya de Barcelona.

Organitzadors