La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Visita guiada performativa a l’exposició “Saâdane Afif. Els arxius de la Font i més enllà”

Quasi sempre, l’objectiu d’una visita guiada a una exposició és aportar llum, transparència i coneixement  als espectadors de l’exposició, per tal de facilitar-los la interpretació de les claus de tot allò que l’artista i el comissari els han volgut transmetre. La didàctica de la visita, és a dir, els recursos utilitzats per aconseguir aquest objectiu, depenen de la persona que la guia.

Així, pot ser lineal, circular, radial, acadèmica, erudita, creativa, apresa, falsa, racional, inventada, subjectiva, amb els visitants dempeus, amb els visitants asseguts, al costat de les obres tot caminant per la sala d’exposicions, des d’un únic punt fix, o en un auditori amb suport visual tecnològic (o només amb l’ús de la paraula) i sense una visió directa de les obres exposades. També pot ser, com és el cas que ens ocupa, performativa.

Si convenim que normalment és l’artista, i no el guia, qui crea les performances, llavors… què vol dir fer una visita guiada performativa?

Xavier Aballí

Activitat a càrrec de Xavier Aballí en el marc de Studio inframince, programa d’activitats, comissariat per Erich Weiss, al voltant de l’exposició Saâdane Afif. Els arxius de la Font i més enllà.