La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Tot el que existeix ocupa un espai i es pot pesar

Entrades

Taller de matèria i collage al voltant de l’exposició Tàpies. Fustes, papers, cartons i collages, a càrrec de Teresa Rubio.

Per a Antoni Tàpies tots els materials, fins i tot els més pobres i precaris, transmeten per ells mateixos, un seguit de conceptes. Tàpies recuperava fustes, papers o cartons, hi intervenia per donar-los un valor i fer parar l’atenció sobre ells. El material és important.

Per matèria s’entén tot allò que ocupa un espai determinat a l’univers, posseeix massa i energia i està subjecte a canvis de temps. A més a més, muta en la realitat perceptible i es pot trobar en estat sòlid, líquid i gasós. Tot allò que veiem, sentim i toquem és matèria.

En aquest taller de collage explorarem el comportament de la matèria en diferents estats i experimentarem amb gestos i accions com ara estripar, arrugar, bufar, bellugar, plegar, regalimar o foradar, per descobrir les seves transformacions i escoltar el que els materials tenen a dir.

Teresa Rubio és mediadora cultural, educadora d’art i artista especialitzada en collage. Va estudiar Història de l’art a la Universitat de Salamanca i Siena. Va obtenir el diploma d’estudis avançats a la Universitat de Barcelona i és Màster de Crítica d’art i Comunicació per la Universitat de Girona. Ha codirigit el servei educatiu del Centre d’art Tecla Sala de l’Hospitalet (2008-2020) i el projecte de mediació What the Cell! Una mirada macro a la unitat de la vida al Centre d’art La Capella (2020-2022). Actualment, col·labora amb la Fundació Joan Miró, la Fundació Antoni Tàpies, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i Apropa Cultura, entre d’altres.

Especialitzada en l’educació a museus, treballa amb el potencial imaginatiu, poètic i crític dels processos artístics per generar espais de trobada i connexió entre l’art i la vida. Aplica metodologies artístiques a situacions d’aprenentatge on es fomenta l’experimentació i el treball amb el cos i els sentits. Li interessa el treball amb la diversitat i els afectes, i la pràctica del collage.