fbpx

La Fundació Antoni Tàpies estarà tancada al públic general dijous, 19 de maig. Perdoneu les molèsties.

Botiga

Repensant la inclusió dels menors migrants als sistemes educatius

El projecte europeu MiCREATE, on participen recercadors i recercadores de deu països i quinze organitzacions, amb la col·laboració de Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat i Àrea Metropolitana de Barcelona, us convida a participar a la jornada Repensant la inclusió dels menors migrants als sistemes educatius: recomanacions polítiques i suggeriments per a les pràctiques, el dia 12 de maig de les 9.30 a les 11.30 a la Fundació Antoni Tàpies.

L’objectiu del projecte és explorar i oferir alternatives a com els sistemes educatius europeus acullen i responen a les necessitats de la infància i la joventut d’origen migrant. Aquest projecte ha posat una un èmfasi especial en les veus i experiències de nenes, nens i joves i els seus contextos educatius. També ha considerat el paper i la responsabilitat de totes les parts involucrades, per la qual cosa s’han portat a terme entrevistes a responsables polítics, de diverses entitats, experts i s’han portat a terme revisions de polítiques educatives. En aquest procés, hem pogut debatre nocions com integració, inclusió, currículum colonial o interseccionalitat, i hem explorat amb els centres participants possibles respostes a la diversitat cultural de les aules.

Aquesta jornada està especialment dirigida a responsables de polítiques educatives i socials, entitats, institucions, experts  i col·lectius vinculats amb la migració, la joventut i la infància d’origen migrant.

Els objectius d’aquesta trobada són:

· Compartir les recomanacions polítiques que es deriven del treball realitzat en el projecte.

· Debatre els reptes que presenta la inclusió dels menors d’origen immigrant als centres educatius i a les societats d’acollida.

· Intercanviar visions, tensions i alternatives per dialogar amb un món i uns subjectes cada vegada més globals.

Ens agradaria poder comptar amb la vostra presència per poder participar en la jornada. Considerem rellevant i indispensable la participació de persones amb mirades i experiències diverses que puguin enriquir el procés a partir de l’intercanvi de visions, tensions i alternatives.

Es pot consultar el programa i realitzar la inscripció a l’enllaç següent.

• Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies