La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment el dia 8 de maig de 2024, a partir de les 16.30 h. Disculpeu les molèsties.

Presentació de “Tàpies en diumenge”

Tàpies en diumenge és un àlbum il·lustrat que dona a conèixer l’obra de l’artista Antoni Tàpies al públic infantil. A partir d’una tria d’obres de diferents èpoques i formats, es trena una història que ens durà, per terra i aire, de la ciutat de Barcelona als boscos de Campins de la mà d’Antoni Tàpies, el poeta Joan Brossa, una àvia, una neta i un gat extraviat. El llibre inclou fotografies de Leopoldo Pomés, Hans Namuth i Francesc Català-Roca. L’acte comptarà amb la presència dels autors, que conversaran amb la guionista i periodista Anna Guitart.

Núria Homs és conservadora d’art de la Fundació Antoni Tàpies. Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona, ha treballat al Museu d’Art Modern de Ceret, al Museu d’Art Contemporani de Barcelona i a la Galeria Antoni Estrany de la mateixa ciutat. Des del 1999 treballa a la Fundació. Actualment és conservadora de la col·lecció i comissària d’exposicions, centrant la seva recerca en l’obra i el pensament de l’artista. L’elaboració de l’àlbum li ha permès fer convergir el coneixement de l’obra de Tàpies amb la seva faceta d’autora de literatura infantil.

Lluís Farré és escriptor i il·lustrador. Va començar la seva carrera professional el 1993, centrada sobretot en el camp de la literatura infantil. Malgrat que la majoria dels llibres s’han publicat a Espanya i en quatre de les seves llengües, alguns també s’han traduït a l’anglès, el francès, l’alemany, l’italià, el portuguès, el polonès, el coreà i el tibetà. Recentment ha començat a publicar als Estats Units i també té un llibre editat pel Govern tibetà a l’exili. Entre els seus últims projectes destaca la creació d’unes joguines de fusta inspirades en contes infantils sota la marca Paquita’s Toys.

Anna Guitart és guionista i periodista especialitzada en literatura i llibres. Va començar treballant a Ràdio Barcelona i després al programa La República, de Joan Barril, a COM Ràdio. Va formar part de l’equip del documental Setembres, de Carles Bosch. Ha treballat com a guionista en programes com De què va (Canal 33), El bocamoll (TV3) o Via Llibre (Canal 33). També ha dirigit la segona temporada del programa Savis (Canal 33). El 2015 va començar a presentar la secció de llibres del programa Tria33 (Canal 33). Des del 2017 presenta i dirigeix el programa literari d’entrevistes Tot el temps del món (Canal 33). També col·labora a Els matins de TV3, El matí de Catalunya Ràdio i el suplement Llegim del diari Ara