La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Llum i tinta

Activitat a càrrec de les artistes Laura Ginès Bataller i Bea Ortiz en el marc del festival Barcelona Dibuixa.

Bruce Conner (McPherson, Kansas, 1933–San Francisco, 2008) és una figura llegendària tant per la seva visió crítica del món de l’art com per la seva reputació com a pare del videoclip. La seva obra és política i subversiva, i s’expressa en diversos mitjans, fet que el converteix en un artista transversal que es desplaça a través de l’assemblatge, el dibuix, la pintura, el collage, la fotografia i el cinema.

En el marc de l’exposició dedicada a l’artista, us proposem un taller de dibuix en blanc i negre en el qual cada participant elaborarà uns fotogrames d’una pel·lícula col·lectiva que es visualitzarà durant el procés de creació de les imatges.

Laura Ginès Bataller és artista audiovisual. Desenvolupa projectes de gràfica animada, des del seu  estudi, encarregats des de contextos comercials molt diversos. Alguns dels seus films més personals s’han exposat en centres d’art o sales especialitzades, com ara l’Xcèntric del CCCB, la Filmoteca de Catalunya o l’Anthology Film Archives de Nova York, entre d’altres.

Bea Ortiz és llicenciada en Belles Arts en l’especialitat de pintura. Va participar en exposicions individuals i col·lectives a ciutats com ara Barcelona, Madrid i París. Amb el temps es va adonar que preferia compartir la seva passió per l’art amb altres persones de manera pràctica i conjunta. Actualment, treballa com a educadora a diferents museus de Barcelona.