La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Les cadires de Tàpies. Concert de MUOM

Entrades

“Les cadires de Tàpies” és un cicle d’accions sonores de caràcter multidisciplinari, organitzat en el marc de l’Any Tàpies a la Fundació Antoni Tàpies amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra. Es tracta d’una proposta que posa al centre la veu i la paraula per fer un acompanyament sonor a la memòria oral. Així doncs, cadascuna de les tretze sessions comptarà amb la presència d’un creador que partirà de la cadira com a element performatiu per reconnectar amb l’univers creatiu de l’artista des dels llenguatges expressius i les posades en escena d’avui.

Concert de MUOM

La primera cadira de Tàpies serà a càrrec de l’equip complet de MUOM, un grup vocal de cant d’harmònics amb seu a Barcelona. La música de MUOM és única i atemporal, amb arrels ancestrals i alhora avantguardistes. Rica en harmònics clarament perceptibles, i sense utilitzar paraules, explota tot el potencial de la veu humana en l’estat més pur. MUOM crea paisatges sonors mitjançant polifonies lentes i sostingudes, la superposició dels harmònics, l’ús d’elements visuals i un tractament no convencional de l’espai escènic.

Una sola nota, com una sola cadira, pot semblar poca cosa. Però com diu Tàpies, si mirem a fons i ens deixem “emportar plenament per tot el que fa ressonar a dintre nostre el que ens ofereix la mirada”, percebrem tota la vida implícita que hi ha en l’objecte, “les mans i les suors tallant la fusta que un dia va ser arbre robust, (…) l’amorós treball que la va construir, (…) els cansaments que ha alleujat…-“. D’una manera similar, si escoltem una sola nota amb l’orella atenta i innocent se’ns revelarà una riquesa insospitada que l’escolta superficial no podia copsar, se’ns obrirà un món d’intensitats, harmònics i mil i una oscil·lacions que no escoltàvem però que sempre havien estat allà, esperant a ser percebudes.

Organitzadors