La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

La Fundació Antoni Tàpies expressa el condol per la mort d’Arnau Puig

La Fundació Antoni Tàpies expressa el condol per la mort d’Arnau Puig, filòsof i pensador de mirada aguda i inconformista, crític d’art apassionat i compromès. Arnau Puig (Barcelona, 1926-2020) i Antoni Tàpies (Barcelona, 1923-2012) es van conèixer l’hivern del 1946 amb motiu de la presentació, a càrrec de J.V. Foix, d’una exposició als Blaus de Sarrià. Tots dos iniciaven, aleshores, els seus anys de formació en plena dictadura, i compartien les ànsies d’un combat ideològic i estètic. Juntament amb altres autors i artistes, van embrancar-se en l’aventura de fer una revista, Dau al Set, que reprenia l’avantguarda artística que havia quedat truncada arran de la Guerra Civil. Després d’aquest període d’iniciació cadascú seguiria el seu camí: els estudis a París, l’exercici en institucions acadèmiques i l’escriptura, l’un; les exposicions i els viatges a Europa i Amèrica, l’altre. Mai, però, van deixar-se de banda. Arnau Puig va ser sempre una veu apassionada i viva en la difusió de l’obra de Tàpies. Com va dir fa poc més d’un any parlant de la seva amistat, “l’he viscuda, amb l’afecte i amb la consideració, el respecte i el distanciament (…) I avui dia, quan veig un Tàpies, m’emociono”.