Les cadires de Tàpies. Itziar Okariz

Entrades

Les cadires de Tàpies és un cicle d’accions sonores de caràcter multidisciplinari organitzat en el marc de l’Any Tàpies a la Fundació Antoni Tàpies i amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Es tracta d’una proposta que posa en el centre la veu i la paraula per a fer un acompanyament sonor a la memòria oral. Així doncs, cadascuna de les tretze sessions comptarà amb la presència d’un creador que partirà de la cadira com a element performatiu per a reconnectar amb l’univers creatiu de l’artista des dels llenguatges expressius i les posades en escena d’avui.

La quarta cadira de Tàpies, titulada Les paraules em fallen, d’Itziar Okariz, està basada en materials trobats a la Fundació Antoni Tapies i presta especial atenció a l’estructura que sosté les paraules, i a la possibilitat de pertorbar i reorientar què es pot provocar en elles. Paraules per a ser dites en veu alta, perquè prenguin forma en una improvisació, en un directe.

Itziar Okariz treballa en el marc de l’acció i la performance. La seva obra –performances vocals, accions, vídeos, instal·lacions i peces de text– examina els vincles entre arquitectura, territori, cos, ritual, sexualitat i semiòtica.

Ha participat en nombroses exposicions internacionals com: Dream Time, UCCA Center for Contemporary Art, Beijing (2024); Diario de Sueños, Museo Macba, Buenos Aires (2023); XXIII Bienal de arte Paiz, Ciutat de Guatemala (2023); Processi 150, Real Academia de España, Roma (2023); Playbill, Torpedo Theater, Amsterdam (2022); Urak Dakar, Bizkaia Aretoa, Bilbao (2022); Rodeo, Musac, Lleó. (2022); Unquiet Objects, Disjecta, Portland; La Noche de las Ideas, Museo Nacional de Arte Reina Sofía, Madrid (2021); Moving Words. Rimi Scenekunst. Stavanger, Noruega (2021); Bodies of Water, 13 th Shanghai Bienale, Shanghai (2020). Ha representat a l’estat espanyol a la 58ª Biennal de Venècia, juntament amv Sergio Prego (2019).

[Fotografía de Toni Cantó.]

Organitzadors