Les cadires de Tàpies. Biel Mesquida

Entrades

Biel Mesquida fotografiat per Jean Marie del Moral

Les cadires de Tàpies és un cicle daccions sonores de caràcter multidisciplinari organitzat en el marc de lAny Tàpies a la fundació homònima i amb la col·laboració de la Universitat Pompeu Fabra. Es tracta duna proposta que posa al centre la veu i la paraula per fer un acompanyament sonor a la memòria oral. Així doncs, cadascuna de les tretze sessions comptarà amb la presència dun creador que partirà de la cadira com a element performatiu per reconnectar amb lunivers creatiu de lartista des dels llenguatges expressius i les posades en escena davui.

Biel Mesquida presenta la tercera cadira amb el títol Textures. Oda per a Antoni Tàpies:

“Cantaré les mil i una dreceres cap a l’invisible que són els fonaments de l’obra tapiana amb ritmes i harmonies que he après en els seus regruixos i primarells, en les seves coloracions i entreteixits, en els seus aliatges i esgrafiats… Diré amb tota l’ànima la floradissa i l’exploració tapiana en els territoris de la fragilitat i del risc, en les atmosferes de la invenció i del murmuri, en els murmuris de la matèria ressuscitada per ell i encara més. Escriuré amb cal·ligrafies alades i amb gratitud d’usuari tot el bosc de signes que han eixamplat la meva percepció. Faré una acció de gràcies a Antoni Tàpies!”

Biel Mesquida és escriptor, biòleg, crític i lector. Amador dels llenguatges de les lletres i de les ciències. Els seus primers texts, L’adolescent de sal (1973) i El bell país on els homes desitgen els homes (1974), obriren miradors nous en el panorama magre i esquifit de la literatura catalana. Coordinà la secció de ciències i medicina de la Gran Enciclopèdia Catalana (1972-1980). Dirigí el servei de comunicació i les edicions de la Universitat de les Illes Balears (1982-2011). En els seus llibres, especialment a Excelsior o el temps escrit, Vertígens, Els detalls del món, Llefre de tu, Carpe momentum i Encarnacions, ha creat músiques verbals singulars, novelles i engrescadores. Col·labora en nombrosos mitjans de comunicació i des de l’any 1999, quan el fundà, dirigeix el Festival de Poesia de la Mediterrània.

Organitzadors