La Fundació Antoni Tàpies tancarà temporalment durant el dia 25 d’abril de 2024, a partir de les 17.00 h. Perdoneu les molèsties.

Albert Serra en diàleg amb Nicole Brenez i Àngel Quintana

Coincidint amb el film-instal·lació Albert Serra. Roi Soleil i el curs Jean-Luc Godard, la imatge en qüestió, Nicole Brenez, Albert Serra i Àngel Quintana conversaran sobre Godard i el seu llegat en la cultura audiovisual contemporània, en particular en el treball del cineasta de Banyoles.

Nicole Brenez (Estrasburg, França, 1961) és professora d’estudis cinematogràfics a la Universitat Sorbonne Nouvelle – París III -, conservadora de les sèries de cinema d’Avantguarda de la Cinémathèque Française i directora del Departament d’Anàlisi i Cultura cinematogràfica a La Fémis. És autora de diversos llibres com per exemple Cinéma d’avant-garde Mode d’emploi  (Gendaishicho-shinsha Publishers, 2012) o Jean-Luc Godard théoricien des images (La Camera Verde, 2014). Amb Philippe Gradrieux ha produït la col·lecció de cinema It May Be That Beauty Has Strengthened Our Resolve. Ha treballat amb cineastes com Chantal Akerman i, actualment, amb Jean-Luc Godard.

Albert Serra (Banyoles, 1975) és un  director  i productor de  cinema  català.
Llargmetratges: Honor de cavalleria (2006. Quinzena dels realitzadors. Festival de Canes); El cant dels ocells (2008. Quinzena dels realitzadors. Festival de Canes); El Senyor ha fet en mi meravelles (2011. Festival de Locarno); Història de la meva mort (2013. Lleopard d’Or. Festival de Locarno); Roi Solei (2018. Gran Premi de la Selecció Internacional. Festival de Marsella); Liberté (2019).

Instal·lacions: Els noms de Crist (Museu d’Art Contemporani de Barcelona, Barcelona, 2010); Albert Serra. El cinema en llibertat (Centre d’Art Santa Mònica, Barcelona, 2011); Els tres porquets (documenta 13, Kassel, 2012); Albert Serra/Lisandro Alonso. Cinéastes en correspondance (Centre George Pompidou, París, 2013); Singularity (Biennal de Venècia, Venècia, i La Virreina Centre de la Imatge, Barcelona, 2015); Personalien (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid, 2019); Roi Soleil (Fundació Antoni Tàpies, Barcelona, 2019).

Teatre: Pulgasari (Teatre Lliure, Barcelona, 2010); Més enllà dels Alps (Teatre Lliure, Barcelona, 2011); Liberté (Volksbühne, Berlín, 2018).

Àngel Quintana (Torroella de Montgrí, 1960). Catedràtic d’Història i Teoria del cinema a la Universitat de Girona. Ha sigut profesor convidat a diverses universitats, entre elles la Universitat París III, La Université de Lausanne, la Universidad de Los Andes de Bogotá, FLACSO de Buenos Aires i la Iranian National School of Cinema de Teheran. És crític de cinema a El puntAvui i coordinador a Catalunya de la revista Caimán Cuadernos de cine (antigament Cahiers du cinéma-Espanya). Ha publicat diversos llibres sobre cinema, entre els quals cal esmentar Fábulas de lo visible (Acantilado, 2012. Premi de l’Asociación española de historiadores del cine), Federico Fellini (Cahiers du cinéma/ Phaidon), Virtuel? À l’ère du numérique, le cinéma est le plus réaliste des arts (Cahiers du cinéma), Después del cine (Acantilado, 2011) i Lorca et le cinéma (2019). És Degà de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona.