Jean-Luc Godard, la imatge en qüestió


 

 

L’obra de Jean-Luc Godard pot ser considerada com un treball d’impugnació al tractament de la imatge en l’audiovisual contemporani. Al llarg de més de cinquanta anys de carrera, Godard no ha estat només un rupturista que ha cercat una poètica peculiar, sinó també un dels creadors més grans que ha donat la història del cinema.

 

El curs segueix els camins de Jean-Luc Godard, des dels seus inicis amb la Nouvelle vague fins als darrers treballs en què continua buscant noves formes d’expressió mitjançant la utilització del 3-D. Al llarg del recorregut veurem com el pensament de les imatges de Godard connecta amb algunes de les tensions claus dels darrers cinquanta anys. Explorarem les múltiples cares del pensament de Godard que ens porten a reflexionar sobre els seus punts de contacte amb l’estructuralisme, els moviments revolucionaris post-68, les recerques amb vídeo i en múltiples formats tecnològics, per acabar observant un Godard que a Histoire(s) du cinéma intenta fer el seu peculiar museu imaginari cercant peculiars constel·lacions poètiques.

 

 

Programa:

 

Dilluns 6 de maig

Introducció. Ètica i estètica en el cinema de Jean-Luc Godard.
La Nouvelle vague, Cahiers i el cinema. Els inicis: amor i mort.

Pel·lícules: À bout de soufle, Le Petit soldat i Une femme est une femme.

 

Dilluns 13 de maig

Godard als anys seixanta. El collage, la filosofia del llenguatge, la societat del benestar, les revoltes i l’artista iconoclasta.
Pel·lícules: Vivre sa vie, Le mépris, Pierrot le fou i 2 ou 3 choses que je sais d’elle.

Aquesta sessió conclourà amb un diàleg entre Nicole Brenez, Albert Serra i Àngel Quintana.

 

Dilluns 27 de maig

Els anys Mao. Els The Rolling Stones. El maig del 68 i el compromís polític. L’eclipse Godard i el naixement del grup Dziga Vertov. Els anys del vídeo.
Pel·lícules: Simpathy for the Devil, La Chinoise, Pravda, Tout va bien i Ici et ailleurs.

 

Dilluns 3 de juny

Després de la política. La dècada de 1980. Noves formes, nous sons. Entre ficció i documental, entre assaig i esboç.
Pel·lícules: Sauve qui peut la vie, Passion, Scénario pour passion, Lettre à Fredy Bouache, Je vous salue Marie i Nouvelle vague.

Aquesta sessió comptarà amb la presència de Nicole Brenez, professora d’Estudis Cinematogràfics a la Universitat Sorbonne Nouvelle – París 3, programadora a la Cinémathèque Française i teòrica del cinema.

 

Dilluns 17 de juny

Godard i el Museu imaginari. La consciència de la història com a fantasmagoria. La vellesa i la mort.
Pel·lícules: Histoire(s) du cinéma, JLG/JLG – autoportrait de décembre, Éloge de l’amour, Film Socialisme, Adieu au Langage i Le livre d’image.



Utilizamos cookies propias y de terceros. Si continúa navegando, consideramos que acepta nuestra política de cookies.