La pintura pot ser-ho tot!

Activitats educatives per a públic escolar. Curs 2017-2018

“La pintura pot ser-ho tot. Pot ser una claror solar enmig d’una ventada. Pot ser un núvol de tempesta. Pot ser una petjada d’home per la vida, o un cop de peu –per què no?– que digui “prou”. Pot ser un aire dolç de matinada, ple d’esperances, o un baf agre sortit d’una presó. Pot ser les taques de sang d’una ferida, o el cant en ple cel blau, o groc, de tot un poble. Pot ser el que som, l’avui, l’ara i el sempre.”

Antoni Tàpies; fragment del conte El joc de saber mirar; Cavall Fort (Barcelona), núm. 82 (gener de 1967).

Aquesta definició de la pintura d’Antoni Tàpies, àmplia i evocadora, inspira el programa d’activitats educatives al voltant del pensament i l’obra d’Antoni Tàpies, i dels artistes presentats en les exposicions temporals.

La proposta educativa de la Fundació té com a objectius fonamentals, d’una banda, fomentar una mirada compromesa i crítica cap a la realitat que ens envolta; i, de l’altra, potenciar el desenvolupament de la creativitat i una actitud oberta i reflexiva davant les obres d’art. El joc pot ser una via per assolir aquestes fites, ja que la nostra experiència davant l’obra, segons Antoni Tàpies, hauria de ser participativa, gratificant, lliure de prejudicis i, a la vegada, significativa.

El Servei Educatiu de la Fundació Antoni Tàpies ofereix activitats per a estudiants de totes les edats, des d’Educació infantil fins a Escoles d’adults, així com formacions per a docents. Pel que fa als continguts, les propostes se centren en l’obra i el pensament d’Antoni Tàpies, l’art contemporani a través de les seves exposicions temporals i la història de l’edifici que ocupa el museu.

INFORMACIÓ I RESERVES:

Per a més informació i per reserves cal posar-se en contacte amb el Servei Educatiu de la Fundació Antoni Tàpies: tel. 932 075 862 / fax 934 87 00 09 / reserves@ftapies.com

Cal reservar la visita amb un mínim de 15 dies d’antelació.

Idioma:

Totes les activitats programades es realitzaran en català, o en castellà prèvia petició. També és possible sol·licitar-les en anglès, francès i italià. En aquests tres idiomes les visites comentades tenen un preu de 85 euros per grup.

Coordinació de projectes educatius:

Rosa Eva Campo
Maria Sellarès
Col·labora: Àgora Serveis Culturals (www.agoraserveis.com)