Dijous 9 de novembre, 19 h

Spell Reel, 2017

Un projecte col·laboratiu de recerca de Filipa César amb els cineastes guineans Sana na N’Hada i Flora Gomes

La pel·lícula de Filipa César neix d’un projecte col·laboratiu de recerca amb els cineastes guineans Sana na N’Hada i Flora Gomes. N’Hada i Gomes, després d’estudiar cinema a Cuba, iniciaren una investigació, càmera en mà, sobre la lluita per la independència de Guinea Bissau (1963-1974). La majoria d’aquestes pel·lícules revolucionàries es van perdre. Les que quedaven, eren poc conegudes i estaven en risc de desaparèixer. Per aquest motiu, Filipa César, juntament amb Arsenal
- Institute for Film and Video Art, va emprendre la tasca de digitalitzar el material audiovisual a Berlín. Un cop restaurades, les pel·lícules es van projectar amb comentaris de l’autora i en les localitzacions on havien estat enregistrades originàriament. Spell Reel integra, doncs, imatges en blanc i negre en 16 mm, material digital i documents del tour realitzat el 2014 per mostrar les pel·lícules a les audiències guineanes que, per primera vegada, entraven en contacte amb aquest capítol de la seva història.

Filipa César (1975) és una artista i realitzadora nascuda a Porto, Portugal. Actualment viu i treballa a Berlín. Les seves pel·lícules combinen el format documental amb una perspectiva subjectiva, i giren al voltant de les relacions entre història, memòria, imatge i narrativa. La seva obra ha estat mostrada àmpliament en exposicions individuals i col·lectives, en biennals i festivals de cinema, com ara en la recent edició de la Berlinale.

La projecció conclourà amb una conversa entre Filipa César i Carles Guerra, director de la Fundació.

Autora: Filipa César. | Durada: 96 min. | Calendari: dijous 9 de novembre del 2017, a les 19.00 h. | Preu: gratuït.