Dilluns 16 d’octubre, 19 h

Conversa a propòsit del llibre La razón estética, de Chantal Maillard

Amb Chantal Maillard i Marina Garcés.

La consciència col·lectiva de les nostres societats i el seu univers simbòlic van sempre acompanyats d’unes determinades categories de la sensibilitat que varien d’una època a una altra i de les quals deriven altres tantes maneres d’entendre el món.

Una educació de la sensibilitat és, ara més que mai, indispensable. La política no la fan els partits ni les agrupacions, sinó els individus. I si els que governen −formin part del demos o d’aquells que tenen el poder econòmic o el poder a seques− no han après a conèixer-se, ho tindran malament per governar. Per governar cal saber què som o què estem sent més enllà del nostre personatge. Tota moral ben construïda requereix un fonament extramoral, que té a veure amb el coneixement d’un mateix, una cosa que tan sols pot iniciar-se amb l’observació de la mateixa ment.

La razón estética és sens dubte una proposta per a temps difícils. Que sigui viable o no dependrà de l’interès que posem en el fet que aquesta educació es dugui a terme.

Durada: 1 h. | Calendari: dilluns 16 d’octubre del 2017, a les 19.00 h. | Preu: gratuït. | Activitat en col·laboració amb Galaxia Gutenberg.