17 i 18 de setembre 2016

Segni mossi. Taller de formació artística

Places exhaurides.

Segni mossi és un projecte de recerca creat per Alessandro Lumare (artista visual) i Simona Lobefaro (coreògrafa), al voltant de la relació entre la dansa – com a projecció en l’espai i emergència de la part emocional – i el dibuix – com a extensió del cos i de l’acció i com a rastre de l’essència de les experiències.

En aquesta ocasió, Segni mossi ofereix un taller de formació dirigit a educadors, ballarins, artterapeutes o per a públic curiós en general que tingui un interès per experimentar la relació entre la dansa i el traç gràfic, per explorar, per descobrir i, al capdavall, per sorprendre’s. El taller de dues sessions permetrà posar en pràctica les propostes de Segni mossi per tal de poder-les experimentar posteriorment amb infants, adolescents i adults en el camp de l’educació artística. Però, sobretot, es tracta d’una bona ocasió per al creixement i l’enriquiment personal.

Objectius de la proposta:

- Donar valor al traç i alliberar-lo de qualsevol subordinació representativa.
- Facilitar la consciència del nostre cos i estimular el potencial motor i creatiu.
- Explorar la connexió entre les qualitats expressives dels moviments del cos i les qualitats expressives del traç.
- Entretenir-se en el procés creatiu més que en el resultat.
- Considerar l’experimentació com un mètode de treball.
- Guanyar confiança en un mateix i amb els altres a través d’una dimensió cooperativa.
- Desenvolupar la relació amb el grup i la socialització tot respectant i destacant el valor de les diferències existents entre cada individu.

Dates i horari:
Dissabte 17 de setembre de 2016. De les 15.00 h a les 19.00 h.
Diumenge 18 de setembre de 2016. De les 10.00 h a les 17.00 h.

Lloc de realització: les dues sessions es realitzaran a la Fundació Antoni Tàpies. | Idioma: Anglès amb traducció al català o castellà. Preu: 150 €; Amics de la Fundació Antoni Tàpies, 5% de descompte. | Inscripcions: places limitades. Cal fer la preinscripció abans del 29 de juliol de 2016 enviant un correu a inscripcions@ftapies.com amb el nom, cognoms i telèfon de contacte.

A càrrec de Segni mossi: http://www.segnimossi.net

Simona Lobefaro
Simona Lobefaro ha rebut una formació multidisciplinar que té com a eix la dansa contemporània, la dansa de recerca i la performance. És coreògrafa del projecte de dansa de recerca MaddAI. Forma part de la companyia de dansa de recerca Sistemi Dinamici Altamente Inestabili d’Alessandra i Antonella Sini. Condueix tallers de dansa per a infants, per a públic familiar i per a adults. Col·labora amb l’associació MUS-E Italia Onlus de Roma.

Alessandro Lumare
Alessandro Lumare és artista, autor de llibres il·lustrats infantils, formador artístic i té experiència en el camp de la videocreació i la dansa. www.alessandrolumare.blogspot.it

Segni mossi ha treballat en diversos països i en diverses institucions, entre les quals: MART Area Educazione (Itàlia), Sesc (Brasil), Rusza Festival (Polònia), XII convegno DES. Arcipelaghi creativi (Itàlia), La scuola del fare (Itàlia), Flic Festival (Espanya), Ente Teatrale Regionale del Friuli Venezia Giulia (Itàlia), Laboratorio di Pedagogia dell’Espressione – Università Roma Tre (Itàlia). Col·labora amb el MUS-E Roma per promoure la inclusió social a través de les arts en les escoles públiques italianes d’Educació Primària.