Botiga

Parem taula! El ritual quotidià de menjar

Visita dinamitzada a l’exposició d’obres d’Antoni Tàpies

En aquesta ocasió, l’exposició d’obres d’Antoni Tàpies mostra una selecció de peces en les quals els objectes són els protagonistes. No es tracta però de qualsevol mena d’objectes. Quina relació hi ha entre una cadira, una ampolla o una pila de plats?

L’interès de l’artista pels objectes usats vinculats a accions quotidianes serà el fil conductor d’una visita dinamitzada en la qual reflexionarem en relació amb l’acte de menjar com un procés nutritiu, però també com un acte social condicionat per connotacions culturals.
Accions diàries com parar taula i seure junts al seu voltant conformen un ritual on el temps i l’espai compartit incideixen en la comunicació i en la relació afectiva, sigui dins de l’entorn familiar, sigui de l’escolar. Quina importància concedim a aquest ritual?

Treballarem aquesta idea al llarg de la visita dinamitzada, que estarà estructurada en dues parts:
-Un recorregut a les sales d’exposició en el qual mitjançant l’observació, el diàleg i diverses dinàmiques participatives descobrirem obres d’Antoni Tàpies en les quals empra objectes quotidians vinculats al ritual de menjar.
-Una acció performativa que involucrarà el cos en el procés d’aprenentatge i que farà visible, mitjançant la capacitat narrativa de la gestualitat, la nostra relació amb l’acte de menjar.

• Facebook Fundació Antoni Tàpies
  • Twitter Fundació Antoni Tàpies