Un sentiment oceànic

Globalització i polítiques de resistència subalterna als barris marítims.

Workshop a cura de The Green Parrot i de la Fundació Antoni Tàpies. Programa d’activitats desenvolupat en el marc del Projecte Europeu 4Cs: From Conflict to Conviviality through Creativity and Culture i l’exposició Allan Sekula. Sísif col·lectiu.

Les transformacions de l’economia marítima, opaques i allunyades de la percepció, es fan visibles als barris marítims. Els canvis vertiginosos experimentats en zones com ara la Barceloneta delaten un nou poder que emana del mar. Una de les conseqüències més visibles és la desaparició d’un model productiu vinculat al port i a les seves activitats tradicionals. La substitució per una economia de serveis que entronitza la indústria turística provoca nous conflictes. Enfront d’aquests, les formes de resistència subalterna corren el risc de ser jutjades com a excessivament romàntiques. No obstant això, encarnen la crítica més efectiva a les reestructuracions que sofreix una línia de costa l’explotació de la qual s’intensifica de dia en dia.

Patrocinadors institucionals

Organitzadors