cos paraula objecte x Tàpies

cos paraula objecte x Tàpies és un projecte pedagògic i de recerca experimental aplicada que es proposa explorar aproximacions a l’univers d’Antoni Tàpies a partir d’una pràctica de diàleg.

Diàlegs entre creadors i creadores contemporànies i Antoni Tàpies: convidem a Isabel Banal (artista visual i escultora), Antoni Clapés (poeta) i Àngels Margarit (ballarina i coreògrafa) a dialogar amb els processos creatius, els textos, les obres, els documents, les idees d’Antoni Tàpies.

Diàlegs entre les múltiples expressions i manifestacions artístiques que posen en joc els tres creadors convocats: moviment, poesia, arts visuals.

Diàlegs entre nens, nenes i joves i Antoni Tàpies: mirem atentament les seves obres, reflexionem a partir d’alguns dels seus textos, deixem que ens interroguin, ens inspirem pels seus processos de creació i n’iniciem de propis. Participen en el projecte alumnes de tres centres educatius públics de Barcelona, d’edats i contextos diversos: dos grups de 6è de l’Escola Drassanes, tres grups de 1r d’ESO de l’Institut Escola Artístic Oriol Martorell i un grup de 4t d’ESO de l’Institut Moisès Broggi. També participen activament en el projecte els i les docents.

Diàlegs múltiples també entre tots els i les agents del projecte: els alumnes, els docents, els artistes, l’equip de la Fundació Antoni Tàpies i l’equip d’A Bao A Qu.

El projecte es desenvolupa en tres fases:

1. Recerca de textos, materials, documents escrits i audiovisuals d’Antoni Tàpies que puguin resultar especialment interessants en la construcció de l’aproximació que ens proposem desenvolupar en aquest projecte. El procés de recerca va acompanyat de la reflexió compartida, que troba espai en diverses trobades entre els agents que donen forma al projecte.

2. Experiències compartides entre creadors/es – alumnes – docents – equips de la Fundació Antoni Tàpies i d’A Bao A Qu. Es duen a terme diverses accions:

– Sessions a les sales de la Fundació.
– Sessions amb els creadors/es als centres educatius. Es proposen processos de creació i experimentació compartits.
– Continuïtat de les propostes i les reflexions que se’n deriven per part de les docents i l’alumnat.

3. Anàlisi del treball desenvolupat i elaboració de propostes i materials que puguin ser punt de partida per a l’aproximació a Antoni Tàpies per part de tots/es els i les docents i educadors/es que hi tinguin interès. Aquests materials es comparteixen en un seminari-taller a finals del 2020.

cos paraula objecte x Tàpies és un projecte ideat i desenvolupat per l’Associació A Bao A Qu amb la Fundació Antoni Tàpies.

Proposta de creació a l’aula: cos paraula objecte × Tàpies