Ferran Rodés, nou President del Patronat de la Fundació Antoni Tàpies

El Patronat de la Fundació Antoni Tàpies ha celebrat aquest dilluns 21 de febrer del 2022 una reunió extraordinària en què s’ha fet efectiu el relleu a la presidència. El President sortint, Xavier Antich, ha presentat la renúncia després d’una dècada al capdavant de la institució. El Patronat ha aprovat per unanimitat el nomenament de Ferran Rodés com a nou President i celebra que una persona del seu prestigi professional i compromís amb el món de la cultura hagi acceptat de posar-se al capdavant del Patronat en aquesta nova etapa.

La Fundació, que agraeix a Xavier Antich la dedicació, la rellevància i l’excel·lència de la seva contribució, encara amb el relleu una nova etapa de reforç de l’impuls fundacional de la institució tant en el vessant museístic i expositiu, en què és una de les institucions deganes i capdavanteres de l’Estat espanyol, com en la de preservació, estudi i divulgació del pensament i l’obra d’Antoni Tàpies, amb reptes com ara el desplegament del centenari del naixement d’Antoni Tàpies el 2023.

Ferran Rodés i Vilà (Barcelona, 1 d’agost del 1960) és un empresari català especialitzat en àmbits com ara la comunicació i la sostenibilitat. És president executiu d’ISPD; fundador i president del diari Ara i expresident del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible del Govern català (CADS). Viu a Barcelona, té cinc fills i està casat amb Maria Macaya.

Fotografia: © PERE TORDERA / DIARI ARA