Dan Graham

Nascut a Urbana, Illinois, l’any 1942, Graham viu i treballa a la ciutat de Nova York. La seva obra és una reflexió sobre la capacitat comunicativa i la percepció individual i col·lectiva de l’art.

Dan Graham (en la línia de Vito Acconci, Gordon Matta Clark, Bruce Nauman, Steve Reich i Robert Smithson) explora diversos territoris combinant diferents paràmetres relacionats amb el món real i amb l’àmbit de l’art. Allunyant-se de la finalitat primordial dels suports, inicia una nova manera d’afrontar l’activitat artística. Durant els anys setanta, la recerca de diferents criteris que modifiquin la percepció el porta a centrar la seva atenció en el vídeo. Graham utilitza el sistema de circuit tancat, en el qual s’implica activament l’espectador, que s’introdueix en l’obra com a element vital de la seva realització. Aquesta idea, que ha esta una constant al llarg de la seva trajectòria, es posà de manifest en el conjunt de l’exposició.

L’exposició que va presentar la Fundació Antoni Tàpies reflectia la diversitat de mitjans amb què ha treballat Dan Graham des dels anys seixanta fins als nostres dies. La mostra recollia una selecció dels seus treballs fotogràfics, filmogràfics i videogràfics, així com les seves investigacions sobre arquitectura i urbanisme a través d’algunes instal·lacions i maquetes de pavellons.