Col·lecció 2006

La Fundació Antoni Tàpies presenta una nova selecció d’obres del fons de la Col·lecció. La presentació d’enguany posa un èmfasi especial en els papers i cartons d’Antoni Tàpies -incloent-hi una tria de dibuixos inèdits-, els quals precedeixen i avancen tota una sèrie de conceptes (la inscripció i el grafisme) i continguts (l’espiritualitat, el deteriorament, el dolor) que seran fonamentals en el desenvolupament posterior de la seva obra.

La mostra també inclou matèries amb rascades i grafits dels anys seixanta i setanta, obres dels anys vuitanta en les quals Tàpies recupera la pinzellada com a escriptura, i peces dels anys noranta i dos mil en què l’artista continua inscrivint en la matèria les seves preocupacions plàstiques i filosòfiques amb una intensitat renovada, alhora que es manté fidel als seus orígens. Així mateix, aquesta selecció també inclou l’obra Cara i dors (2005), que correspon a la donació d’enguany d’Antoni i Teresa Tàpies a la Fundació.

Close Icon