Col·lecció 2003

La Fundació Antoni Tàpies va presentar una selecció d’obres dels fons de la col·lecció. Entre pintures, escultures, dibuixos, llibres i gravats, la col·lecció conté mostres de tots els vessants de l’activitat artística de Tàpies.

La col·lecció de la Fundació Antoni Tàpies està constituïda majoritàriament per obres donades per Antoni i Teresa Tàpies. Hi ha algunes excepcions, com és el cas d’Ocre i gris sobre marró (1962), donada per David K. Anderson, o del plafó ceràmic Trespeus (1985), instal·lat a la terrassa de la Fundació, donat per Daniel Lelong. Així mateix, el nucli inicial d’obres s’ha anat incrementant cada any amb la donació per part d’Antoni i Teresa Tàpies d’una nova obra corresponent a l’any en curs. D’aquesta manera, la col·lecció es manté en creixement continu.

Formen part d’aquest recorregut obres de diferents èpoques que il·lustren l’evolució de tipologies, tècniques i materials emprats per Tàpies: una sèrie de dibuixos dels anys quaranta i seixanta, papers i cartons dels seixanta i dels setanta, així com també pintures des dels anys cinquanta fins a l’actualitat, i un conjunt d’escultures de terra xamotada dels anys vuitanta.

Aquesta selecció també incloïa l’obra Home anatòmic (2002), que correspon a la donació d’enguany d’Antoni i Teresa Tàpies a la Fundació, i que no s’havia exposat mai fins aleshores.