Col·lecció 2002

La Fundació Antoni Tàpies va presentar una selecció d’obres del fons de la col·lecció, la qual entre dibuixos, gravats, pintures i escultures, conté mostres de tots els vessants de l’activitat artística de Tàpies.

Així, s’hi van presentar dibuixos de la primera època, en què l’artista alternava la investigació d’elements quotidians amb la representació de mons màgics i estats anímics, i obres sobre paper, en què els signes i els traços ens acosten al món oriental, del qual Tàpies rep una gran influència que s’evidencia al llarg de tota la seva trajectòria artística.

Formen part d’aquest recorregut obres de diferents èpoques que il·lustren l’evolució de tipologies, tècniques i materials emprats per Tàpies: obres realitzades amb goma-escuma o amb la tècnica de l’esprai (inspirada en els grafits dels carrer), vernissos i pintures matèriques. Hi havia també una representació de les escultures de terra xamotada dels anys vuitanta, com també d’objectes i escultures que Tàpies ha anat creant des dels anys noranta, en els quals experimenta amb nous materials com són les planxes metàl·liques, emprades de vegades com a suport pictòric, o el bronze.

Aquesta selecció també incloïa l’obra Dues piles de terra (2001), que corresponia a la donació d’aquell any d’Antoni i Teresa Tàpies a la Fundació.