Aziz Hazara. The Restless Echo of Tomorrow

La Han Nefkens Foundation, en col·laboració amb la Fundació Antoni Tàpies, es complau a presentar la primera exposició individual de l’artista afganès Aziz Hazara (Wardak, 1992), que s’inaugurarà el 2 d’octubre del 2020 a la Fundació Antoni Tàpies.

Aquesta exposició és el resultat de la beca concedida a Hazara per la Han Nefkens Foundation el 2019, amb la qual pretén fer costat a l’artista en tots els aspectes de la producció artística. La beca també ha permès Hazara ser resident al Higher Institute for Fini Arts (HISK) a Gant, Bèlgica.

L’exposició a la Fundació Antoni Tàpies mostrarà els seus treballs artístics recents en vídeo produïts per la Han Nefkens Foundation, entre els quals Bow Echo, una instal·lació de vídeo de cinc canals que ha estat presentada per primera vegada a la Biennial of Sydney de 2020.

L’exposició itinerarà al Centre d’Art Contemporain Genève el 2021.

Nascut a Wardak, l’Afganistan, el 1992, viu i treballa a Kabul, l’Afganistan, i Gant, Bèlgica.

Aziz Hazara és un artista interdisciplinari establert a Kabul i Gant. Treballa amb una combinació de mitjans, entre ells la fotografia, el vídeo, el so, el llenguatge de programació i les instal·lacions multimèdia i de text, explorant qüestions vinculades a la identitat, la memòria, l’arxiu, el conflicte, la vigilància i la migració en el context de les relacions de poder, la geopolítica i el panòptic.

«L’exploració visual de la meva obra està profundament imbricada amb la geopolítica i el conflicte interminable que assola el meu Afganistan natiu. No obstant això, la importància d’aquestes qüestions desborda les especificitats geogràfiques i apel·la a una situació contemporània que és compartida a escala global.»

Patrocinadors institucionals