Art & Language en pràctica

L’obra presentada per Art & Language Index: Wrongs Healed in Official Hope va ser realitzada expressament per a l’exposició de la Fundació Antoni Tàpies. L’exposició també incloïa altres peces de format més petit del seu treball recent, objectes tipus cadira fets amb panells pintats i desenvolupats a partir de la instal·lació d’Art & Language a la Documenta X.

En el terreny incert entre pintura, text i mobiliari domèstic, Art & Language descobria un possible espai per a la subversió cultural. Tanmateix, no es tracta simplement d’una exposició d’obra nova.

Ocupant totalment una de les parets de la Fundació Antoni Tàpies es va exposar una instal·lació de més de seixanta obres representatives de l’activitat d’Art & Language durant quatre dècades. Tot i que aquestes peces podrien haver proporcionat el material per a una retrospectiva convencional, els principis habituals de l’organització cronològica van ser deliberadament desplaçats. L’espectador s’enfrontava amb una superfície gairebé ininterrompuda però extremament diferenciada i tenia la llibertat per trobar diferents vies a través dels materials, per forjar tipus de relacions entre elements dispars o per arribar a una caracterització del conjunt.

A més de les obres instal·lades a les sales, la producció d’Art & Language estava representada a la Fundació Antoni Tàpies per una sèrie de materials d’arxiu, publicacions a la biblioteca, un programa de TV i filmacions de vídeo, cançons enregistrades i una teoria-instal·lació del Jackson Pollock Bar (la demostració física que una pintura es pot fer amb actors segons les instruccions escèniques d’un text d’Art & Language).